Hegemonia urbana

Kymco ha crescut els últims anys gràcies a models notablement avantguardistes de gran qualitat i preu contingut. Ara és el moment de recuperar l'arquetip original d'escúter de la marca

Els quinze anys de presència de Kymco al mercat estatal no haurien pogut ser més fructífers, gràcies a una gamma de models amb una excepcional relació entre qualitat i preu. Kymco ja no és una marca observada amb ulls incrèduls, sinó ben al contrari, com ho certifica el tercer lloc en el rànquing de vendes del segment escúter. Aconseguida aquesta confirmació, la marca de Taiwan torna a potenciar l'escúter amb què va néixer. Un model senzill, popular, econòmic i molt polivalent. Adjectius que defensa el nou G5 125i, d'imatge innovadora gràcies als contorns punxeguts dels plàstics, el grup òptic frontal molt semblant al dels automòbils i una part posterior elevada i amb llum de leds.

El nou Kymco G5 125i també destaca per la seva funcionalitat. Un valor ben impregnat gràcies a la seva senzillesa, sense elements que interfereixin en la conducció. Posició correcta i còmoda al manillar, seient ampli i a poca altura, i plataforma plana per als peus. I, a més, guantera a la zona davantera i cofre molt ampli sota el seient i adaptat per reduir la fricció i el soroll dels objectes que s'hi desen.

Escúter popular amb tocs aristocràtics

El Kymco G5 125i equilibra la gama de la marca taiwanesa amb la millor tecnologia possible. Diríem que respon perfectament als cànons actuals que reclamen els usuaris, amb el toc genial i la prioritat per a l'economia, tant d'adquisició com de manteniment. Sobretot amb la incorporació d'un nou motor de configuració quadrada, la tecnologia del qual procedeix del seu germà Super Dink. Aquest propulsor, optimitzat a nivell de friccions i inèrcies, compta amb injecció electrònica Syneriect i components reforçats per augmentar la durabilitat. D'aquesta manera es disposa d'un motor de potència molt digna i gran parell. Aconsegueix una bona velocitat punta i possibilita un notable ritme de creuer a baixes revolucions, amb el conseqüent benefici en consum de gasolina.

En la part cicle, el Kymco G5 125i disposa d'un xassís força rígid, presenta dimensions molt compactes i una distància entre eixos d'allò més reduïda, i rodes de 12 polzades ideals per realitzar moviments decidits en espais reduïts. A més, té unes suspensions d'allò més fermes i una frenada exuberant (sobretot en la roda del darrere, gràcies a la utilització d'un disc lobulat). Una vegada esmentat tot això, no cal entrar en grans detalls pel que fa al seu comportament dinàmic, ja que s'intueix perfectament que el G5 125i es mou dins la ciutat com ho fa un peix dins l'aigua, amb una capacitat de maniobra excepcional i tocs lleugerament esportius gràcies a la fermesa del xassís i les suspensions.

Pel que fa a la funcionalitat, cal destacar el gran espai disponible sota del seient, pràctic d'obrir –el seient puja tot sol quan es fa voltar la clau– i on es poden desar altres objectes que un simple casc. La pota de cabra lateral permet estacionar aquest escúter amb rapidesa, sempre que no sigui sobre superfícies desnivellades.

MOTOR: Monocilíndric. 124,8 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 11,8 CV a 8.750 rpm. PARELL: 10,7 Nm a 7.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica Syneriect. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Per aire forçat. CANVI: Embragatge automàtic. SUSPENSIONS: Forquilla convencional 33 mm/Doble amortidor. FRENS: Doble disc davanter de 240 mm/Disc posterior de 200 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 1,905/0,720/1,110 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,790 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,291 m. PES: 125 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 7,3 litres (gasolina 95). PREU: 2.199 euros.

De gran format

El grup òptic davanter, l'estil del qual respon al dels cotxes, conjunta gran potència i excel·lent estètica. Les seves grans dimensions li fan ocupar gairebé la totalitat del frontal i a la nit el fan perfectament visible, la qual cosa repercuteix positivament en la seguretat.

La fera amagada

El quadre d'instruments del nou G5 125 i és d'allò més senzill i funcional, i permet una bona lectura tot i les seves reduïdes dimensions. A més, presenta un tret diferencial gràcies a l'aparició d'un lleopard quan es circula per damunt dels 100 km/hora.

Com a casa

El manillar és un xic estret per a persones de certa alçada, però tot i això la posició de conducció és tan correcta i afable que no exigeix la més mínima adaptació. A més, la zona central d'aquest escúter, amb plataforma plana, dispensa un bon espai per a les cames.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.