Encara més ben preparada

BMW ha tornat a trencar motlles millorant un dels seus productes més emblemàtics, l'R 1200 RT, una moto efectiva i perfectament dissenyada per gaudir-ne en els desplaçaments llargs

Les formes i pes dels protuberants motors boxer de les BMW R no serien benvinguts en determinats segments. Però en la 1200 RT de la necessitat se'n fa gairebé una virtut. Més encara si es té present que és, i amb diferència, la moto més lleugera del seu segment. Les bonances d'aquests propulsors a l'hora d'afrontar llargs recorreguts són reconegudes, no només per la seva emblemàtica sonoritat sinó també pel seu parell i per propiciar una excel·lent velocitat de creuer amb un consum més que contingut i una, diguem-ho així, diferenciadora forma de conduir.

A grans trets, el que ha fet BMW és evolucionar el bicilíndric de 1.170 cc per aconseguir, gràcies a l'electrònica, una homogeneïtzació del parell i una xifra superior d'entrega, amb la mateixa potència. I també augmentar el règim de revolucions per fer que aquesta actual R 1200 RT recuperi millor i acceleri amb més contundència. Tot plegat, sense que en quedi afectada la suavitat de funcionament. En resum, dotar de més dinamisme el motor però mantenint-li la reconeguda noblesa.

Viatjar-hi és un autèntic plaer

Si bé les novetats motrius han estat el principal argument en l'evolució de l'R 1200 RT, BMW també ha millorat la part cicle, l'equipament i la carrosseria d'aquesta viatgera d'alta volada a fi i efecte que el conductor i l'acompanyant se sentin més resguardats, còmodes i segurs. Els canvis més importants els trobem en la nova suspensió ESA II de regulació electrònica, el sistema de frenada ABS (ara de sèrie), el carenat més protector i amb la pantalla més transparent. El davantal disposa ara de visera, la palanca de canvis és ajustable i el sistema d'àudio ha millorat amb la inclusió de port USB, MP3 i connexió per a Ipod.

Totes aquestes incorporacions fan que s'hagin incrementat la comoditat i l'ergonomia d'aquesta BMW. La posició del cos era i segueix sent perfecte, els comandaments estan situats al lloc precís i ara la informació es llegeix amb més rapidesa.

En l'apartat cicle, el més destacat continua sent l'estabilitat i la confiança que ofereix l'R 1200 RT. D'acord que els moviments a baixa velocitat s'han de fer amb precisió i força, però una vegada s'ha arrencat l'apreciació del pes passa desapercebuda.

Sobre rails.

El comportament de la moto en carreteres revirades és molt suau i sense estridències, i en vies ràpides demostra una eficiència màxima. Com si circulés sobre de rails mentre els ocupants gaudeixen del paisatge. Podríem dir que la sensació no és de viatjar en moto, sinó en un hipotètic cotxe de dues rodes. Més encara si es disposa de la suspensió ESA II, un autèntic plaer sobretot en circular per carreteres de diferents característiques. Per arrodonir el plaer, es pot escoltar música o la ràdio amb un so d'allò més aconseguit, conversar mitjançant el sistema de comunicació entre cascos –sense que el vent molesti gens ni mica– i, en definitiva, sentir-se com a casa mentre es fa ruta.

MOTOR: Bicilíndric. 1.170 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 110 CV a 7.750 rpm. PARELL: 120 Nm a 6.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. XASSÍS: Estructura tubular d'acer, amb motor autoportant. SUSPENSIONS: Telelever/Paralever. FRENS: Doble disc 320 mm/Disc 265 mm. LLARGADA I AMPLADA: 2,230 i 0,905 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,820 - 0,840 m. (opcionalment, 0,780 - 0,800) m. PES: 229 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 25 litres (gasolina 95). PREU: 17.050 euros.

Gran capacitat

Per respondre encara més al concepte de moto idònia per a grans desplaçaments, la BMW R 1200 RT ve equipada de sèrie de maletes laterals dures. Cadascuna té 32 litres de capacitat, un precís i efectiu sistema d'ancoratge de quatre punts i tancament amb clau.

Moltes opcions

L'equipament de sèrie d'aquesta BMW és molt complet i la llista d'opcions, encara més. Les més destacables fan referència a la seguretat; en són un bon exemple el control de tracció, el seient i la suspensió més baixa, els punys calefactables o el regulador de velocitat.

Nous colors

La marca de Munic ha decidit aplicar tres nous colors en aquesta moto de gran format. Tots ells són metal·litzats i reben la denominació de polar, gris ostra i gris Thunder. Aquest últim és un xic més passional i agressiu, i també es pot combinar amb diverses tonalitats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.