Renovació absoluta

Sabent que les «naked» de gran cilindrada guanyen cada dia més adeptes, Kawasaki ha fet un pas de gegant en l'evolució d'aquest tipus de motos i ha renovat per complet la seva musculosa Z1000

La dificultat que suposa gaudir, fora d'un circuit tancat, de la potència i velocitat característiques de les motos superesportives de carretera carenades comporta que les naked siguin una opció cada vegada més ben considerada. Són motos estèticament radicals i amb un geni que fa emanar l'adrenalina en grans dosis, però la seva minsa protecció aerodinàmica sol temperar la temptació de caragolar a fons el puny del gas.

És en aquest context que s'inscriu la nova Kawasaki Z1000. En lloc d'haver-se limitat a la feina còmoda d'aplicar un restyling a la seva antecessora –present al mercat des de l'any 2005–, la marca japonesa ha decidit renovar-la per complet. Una evolució tant estètica com en la part de cicle i també en el motor, que presenta canvis en la injecció electrònica i altres components per aconseguir que aquesta moto sigui encara més representativa dins el seu segment i esdevingui un model d'allò més revolucionari. Si la tendència és evolucionar per anar endavant, Kawasaki ha fet un pas de gegant amb aquesta poderosa i no menys transgressora Z1000.

Disseny, poder i eficàcia, tot un encert

Dins de les escasses possibilitats de perfilament i recursos estètics que es poden implantar a una moto amb carrosseria minimalista, els estilistes de Kawasaki han espremut al màxim el recurs motor per donar gairebé tot el protagonisme a la zona central. Si una naked d'aquestes característiques ha de cridar molt l'atenció, la Z1000 ho aconsegueix amb escreix gràcies als contorns més punxeguts que en la versió anterior, un propulsor que predomina amb supèrbia tot el conjunt i una zona posterior extremament minimalista que tramet força i temperament al volum que es dirigeix cap a la roda davantera. La zona central i del conductor resulten força còmodes gràcies a les formes arrodonides del dipòsit, un quadre d'instruments situat més a prop i de lectura més fàcil i un manillar d'allò més ample, amb el qual la postura del cos és recta, avançada, i sempre dominant.

El segon dels ítems que més destaquen d'aquesta Z1000 és l'eficàcia i rapidesa de moviments. Amb un propulsor que és el protagonista, els retocs en les geometries del xassís, el reordenament de les seves bigues centrals i el nou subxassís posterior més lleuger, fan que aquesta Kawasaki sigui encara més electritzant que la seva antecessora, més ràpida de moviments i alhora de més bon dominar, per la superior esveltesa de la zona central.

Finalment, què es pot dir d'un motor que només saber-ne els nivells de potència i parell ja talla la respiració? Doncs cal comentar que per a aquesta nova versió s'ha intervingut a fons en la gestió electrònica i molts dels seus components, a fi i efecte de fer-lo encara més poderós en règims baixos i mitjans, i amb una corba de potència més lineal i progressiva per aconseguir encara més sortida i empenta. Tot això arrodonit amb el fet que, gràcies a l'eix d'equilibratge, el motor té un funcionament més fi i vibra menys.

MOTOR: Quatre cilindres en línia. 1.043 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 138 CV a 9.600 rpm. PARELL: 110 Nm a 7.800 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Manual, sis marxes. TRANSMISSIÓ: Per cadena. SUSPENSIONS: Forquilla invertida 41 mm / Monoamortidor horitzontal. FRENS: Doble disc 300 mm/Disc 250 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 2,095/0,805/1,085 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,815 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,440 m. PES: 218 kg. DIPÒSIT DE GASOLINA: 15,5 litres. PREU: 11.550 euros.

Tot és presència

Només cal fer una ullada a les imatges d'aquesta nova Z1000 per veure que és encara més poderosa, forta i contundent a la vista que la seva antecessora. Les zones central i frontal són imponents, mentre que a la part posterior se li ha reservat el minimalisme més extrem.

Flux optimitzat

En aquesta nova 1000Z, s'ha optimitzat el filtre d'aire. Els conductes per on circula estan situats en una posició més elevada i d'aquesta manera es manté més fred l'aire que arriba a la caixa, fet que minimitza l'efecte de l'escalfor del motor sobre els mateixos conductes.

Ajustament idoni

El xassís d'aquesta Z1000 és el mateix que el de la ZX-10R. S'ha retocat a la zona de les bigues centrals per situar l'amortidor posterior en una zona més elevada, perquè es refrigeri millor i ofereixi un comportament més constant durant més temps i a temperatures més altes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.