Canals

Per anar a l'última moda

Bona alternativa al cotxe, el Honda PCX és un dels escúters d'estètica més cridanera. I és que la imatge no està renyida amb el sentit pràctic

Sempre a l'avantguarda de la creació, Honda trenca alguns motlles dins el segment dels escúters de 125 cc amb el PCX. Compacitat, economia d'ús, versatilitat i, en aquest cas, baix nivell d'emissions contaminants, són trets fonamentals que el fan ideal per a desplaçaments urbans. Però Honda ha anat un xic més enllà afegint-li una imatge trencadora i poc convencional; les seves línies són fluides i enèrgiques, valors que no estan renyits amb el sentit pràctic.

És un escúter de formes realment transgressores, dotat d'una pantalla tintada moderna i que protegeix perfectament del vent, un seient ampli –amb suport lumbar i d'altura continguda–, una dinàmica part posterior acabada en punxa i un pilar central del qual emana una rigidesa excepcional. L'aerodinàmica flueix en tots els contorns de la carrosseria i la bona altura del manillar fa que la posició de conducció resulti natural.

El xassís, realitzat amb tub d'acer, disposa d'unes geometries pensades per als desplaçaments dins la ciutat, d'aquí que l'angle de gir sigui molt reduït. I les suspensions estan dirigides a combinar control i suavitat gràcies a una forquilla convencional al davant molt dòcil i un doble amortidor ben ferm al darrere. I si ens referim als frens, de disc el davanter i de tambor el posterior, actuen de manera progressiva

MOTOR:
Monocilíndric. 124,9 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
10,88 CV a 8.000 rpm.
PARELL:
11,56 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
1,917/0,738/1,094 m.
ALTURA SEIENT:
0,761 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,305 m.
PES:
124,4 kg.
PREU:
2.499 euros.

Molt potent i respectuós

El motor del Honda PCX destaca per dues virtuts ben diferenciades. Ofereix una potència destacada (sobretot en arrencada) i alhora, gràcies al sistema d'injecció PGM-FI i la transmissió per corretja V-belt, rebaixa notablement el consum de gasolina i les emissions contaminants. Aquest escúter també disposa de l'innovador sistema d'engegada i aturada automàtiques del motor. Després de tres segons al ralentí s'atura i en el moment de girar el puny de l'accelerador es torna a posar en marxa. Tot plegat reverteix a fer que, segons dades de Honda, n'hi hagi prou amb un litre de gasolina per recórrer 45 km.

Sense escombretes

Pioner en el ciclomotor Zoomer, el sistema d'arrencada sense escombretes (per a motors de 125 cc) també contribueix al baix consum de combustible. Funciona com a motor d'arrencada quan es prem el botó d'engegada elèctrica i també genera electricitat per als llums i l'espurna de la bugia. A més, fa que el motor arrenqui de manera molt suau i silenciosa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.