Canals

Estil esportiu i d'avantguarda

Amb la resolutiva Intruder M de 800 cc Suzuki ha incorporat un atractiu producte a la seva gamma «custom». Una moto tan apassionant com lògica

El mercat de les motos custom s'havia caracteritzat per anar oferint més poder motriu, més parell i més pes. Tres regles bàsiques que en els últims temps s'han anat trencant perquè la tecnologia permet motos més lògiques i prou satisfactòries per als amants de la potència a règims mitjans. És aquí on entra de ple la Suzuki Intruder M800, dotada de detalls estètics agraïts i amb prestacions molt dignes, tot i no disposar d'un propulsor de cubicatge exuberant. La premissa era fabricar una cruiser esportiva d'estil custom, i toc avantguardista. D'aquí unes línies fluides i força protuberants, els detalls cromats que aporten el toc de classisme i el far davanter –herència de les seves germanes grans M1500 i M1800 R– realment trencador.

Si bé la part cicle no dista massa de la resta de versions, allà on s'ha treballat més ha estat en el motor, de dos cilindres en forma de V oberta a 45 graus. Ja sabem que obtenir uns valors de parell similars als de propulsors que el doblen en cilindrada és complicat. I aquesta Suzuki ens presenta un motor de gran suavitat de resposta i notable parell, gràcies sobretot al nou sistema d'injecció SDTV multipunt, que redueix el consum i alhora manté més ferma la corba de potència en la seva zona mitjana de gir.

MOTOR:
Bicilíndric en V. 805 cc. 4 temps.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
Doble bressol en tub d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera invertida/Monoamortidor posterior.
FRENS:
Disc de 300 mm/Tambor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,420/0,890/1,105 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,700 m.
PES:
269 kg.
DIPÒSIT GASOLINA:
15,5 litres.
PREU:
8.399 euros.

Gran suavitat i prestacions dignes

Els enginyers de Suzuki s'han ben esmerçat en la renovació d'aquest motor tan bonic, refrigerat per aigua. I és que una custom sense gran capacitat de parell no respon completament a tal concepte. D'aquí la nova gestió electrònica, la millora del sistema d'injecció SDTV amb una papallona secundària –governada electrònicament– per augmentar la xifra de parell i que, a més, no resulti desagradable a l'hora de conduir. Tot això afegint el revolucionari sistema PAIR, destinat a reduir el nivell d'emissions contaminants sense haver de renunciar a aquesta estructura de propulsor fabricat ja fa uns anys.

Sempre confortable

Tot i que la part cicle no dista gaire dels models de superior cilindrada, Suzuki ha optat per acostar una mica més el manillar al conductor i aprofitar les bones mides i estructura del còmode seient per aconseguir una postura de conducció realment natural.

L'estàrter, eliminat

Les aportacions al motor no s'acaben amb el que hem comentat abans. I és que encara quedava per citar el denominat ISCS, sistema que elimina l'estàrter i redueix el temps d'escalfament a partir del moment en què es fa girar la clau d'engegada.

Visualment reforçada

L'equipament de la M800 destaca pel peculiar far davanter, el grup òptic posterior amb LED i acoblat a un parafangs de grans dimensions, i la instrumentació repartida entre la part superior del dipòsit i la zona davantera del manillar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia