Canals

Aventurera per excel·lència

L'XT1200Z Super Ténéré és una de les novetats més importants de Yamaha els últims anys. Aplega el bo i millor del món «off road» i les excel·lències més innovadores per a les prestacions sobre l'asfalt

Els seguidors més acèrrims de l'off road sempre han estat fidels a un tipus de moto en què la versatilitat i la conducció més variable siguin a l'ordre del dia. Les trail de gran format eren els referents, però de mica en mica van anar perdent ressò davant motors més petits, econòmics i lleugers. Però això s'ha acabat perquè Yamaha ha decidit llençar la casa per la finestra i tornar a oferir una trail aventurera com les d'abans. I, a més, les sigles XT1200Z van seguides de la denominació Super Ténéré, que ha fet història en la marca japonesa.

Dissenyada a partir d'un full de paper en blanc, aquesta moto arriba dotada d'un motor de gran cilindrada, amb eix totalment nou i transmissió per Cardan. Un propulsor que puja molt de voltes i de caràcter determinant quant a parell. Amb aquesta força, ideal per a una moto que tant pot circular perfectament per l'asfalt com en qualsevol camí fora carretera, i un voluminós xassís de gran estabilitat i equilibri, la nova XT1200Z Super Ténéré té una conducció realment diferenciadora i sòbria. Sobretot en trajectes de llarg recorregut, amb o sense passatger i amb un munt de quilos de càrrega per no deixar-nos res a casa. Destaca l'excel·lent eficàcia i la impressionant seguretat que ofereixen el control de tracció YCC-T i el sistema de frens unificat intel·ligent amb ABS.

El xassís, de tubs d'acer d'alta resistència, ofereix una durabilitat excepcional –fins i tot en conducció extrema d'off road– i va equipat amb una forquilla davantera invertida de 43 mm de diàmetre i un monoamortidor multiregulable a mà, sense necessitat de cap d'eina.

El disseny de la carrosseria de la XT1200Z Super Ténéré té un toc realment diferenciador, poc vist en l'actualitat; de clara vocació off road i on l'ergonomia té un paper fonamental en la recerca de la comoditat i maniobrabilitat. La posició de conducció és un dels seus millors arguments, amb una altura considerable del manillar –per anar ben equilibrats tant asseguts com drets– i un seient ampli, d'altura regulable i on el pes del cos no afecta en la bona col·locació de l'esquena gràcies a una escuma força dura, en consonància amb la utilització off road.

MOTOR:
2 cilindres. 1.199 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
110 CV a 7.250 rpm.
PARELL:
114,1 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
XASSÍS:
Multitubular, en tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera invertida/Monoamortidor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,250/0,980/1,410 m.
ALTURA DEL SEIENT:
De 0,845 a 0,870 m.
PES:
261 kg.
DIPÒSIT GASOLINA:
23 litres.
PREU:
14.999 euros.

Sense pressa per arribar a casa

Qui es decideixi utilitzar l'XT1200Z Super Ténéré en conducció per pistes fora de carretera disposarà d'una moto realment sòbria i equilibrada, de la qual l'estabilitat, la posició de conducció i la robustesa són les millors credencials. No importa allà on es trobi ni el terreny sobre el qual circuli; l'eficàcia i la solvència queden garantides. I qui opti per una conducció més convencional sobre l'asfalt disposarà d'una moto perfecta per viatjar amb companyia, molt còmoda i realment versàtil, tot i que no massa amiga –cal dir-ho– de les congestions de trànsit dins la ciutat. I una cosa és certa: gràcies a la protecció aerodinàmica que ofereix la pantalla frontal, el seient amb altura ajustable en un recorregut de 25 cm, un grup òptic davanter de gran capacitat lumínica i un dipòsit de gasolina de gran capacitat, qui viatgi amb aquesta moto no tindrà mai pressa per tornar a casa i desar-la al garatge.

Assortiment de complements

Els que encara necessitin més de la XT1200Z Super Ténéré sempre podran optar per un ampli ventall d'accessoris, entre els quals destaquen una pantalla alta, kit de llums antiboira, protector del motor, punys calefactables, seient baix i diversos portaequipatges.

ABS efectiu sobre la sorra

En aquesta Yamaha, la tecnologia aplicada a la seguretat és a l'ordre del dia. Disposa de control de tracció YCC-T basat en el de la YZF-M1 de MotoGP i un innovador sistema de frenada unificat ABS, que també intervé quan es circula en pistes fora de carretera.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia