Canals

Un pas cap a l'esportivitat

L'escúter més versàtil de SYM en el segment dels 125 cc de roda alta té ara un germà amb retocs estètics juvenils i desenfadats

SYM ha anat adquirint un prestigi que per a molts era dubtós de preveure quan anys enrere va començar a operar al mercat estatal. Amb la bona imatge actual i la gran flexibilitat que han demostrat tenir els responsables de la marca taiwanesa en l'evolució dels productes segons quin sigui el seu mercat potencial, els dissenyadors del centre italià de SYM han creat la versió més esportiva del Symphony 125, la SR. Un escúter que manté intactes bondats de la versió estàndard com ara el fet de ser senzilla, pràctica, durable i fàcil de conduir, a les quals ara afegeix una imatge més juvenil i desenfadada.

Els canvis aplicats són una menuda pantalla fosca en la zona superior de l'òptica –de formes punxegudes i amb els intermitents integrats–, un seient específic amb costures de color vermell, llandes d'alumini de cinc radis dobles de color negre i discos de fre de tipus wave –més radicals– en els dos eixos. El Symphony SR també disposa de recursos que li donen un bon sentit pràctic. Els estreps pel passatger són retràctils, té una àmplia plataforma per descansar bé les cames, una guantera notablement gran –igual que el cofre de sota el seient– i una graella posterior d'alumini que, alhora, serveix de subjecció per al passatger.

MOTOR:
Monocilíndric. 124,6 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
12 CV a 7.500 rpm.
PARELL:
8,33 Nm a 6.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Carburador.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Automàtic CVT.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional/ Doble amortidor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
1,986/0,690/1,137 m.
PES:
109 kg.
DIPÒSIT GASOLINA:
4,8 litres.
PREU:
1.799 euros.

Conducció senzilla, pràctica i eficaç

Al manillar del Symphony 125 SR es noten les mateixes virtuts que en la versió estàndard d'aquest escúter. En ben pocs quilòmetres ja es percep que té una gran maniobrabilitat, sobretot perquè la senzillesa de tot el conjunt és el seu punt fort. La posició de conducció és correcta i, com que el seient és baix, igual que la plataforma per als peus, la sensació de seguretat és notable. Si bé no té un motor gaire potent, supleix aquesta relativa mancança amb punts a favor seu com ara el gran caràcter pràctic i l'excel·lent esveltesa. I, tot sigui dit, amb els discos tipus wave a cada roda, la frenada ha guanyat en contundència.

Motor robust

Al propulsor del Symphony 125 SR s'hi ha aplicat un tractament ceràmic en el cilindre, igual que en la resta dels actuals productes de SYM. Així treballa a una temperatura inferior i augmenta la durabilitat.

Menys consum

Els enginyers de SYM han acoblat al motor un sistema de doble admissió d'aire, denominat VIP (Variable Inlet Process), que aconsegueix augmentar-ne el parell i reduir el consum de gasolina.

Vistós i efectiu

El quadre d'instruments és mixt –analògic i digital– amb il·luminació de fons de color blau. En poc espai ofereix una gran quantitat d'informació i també una bona visualització d'aquesta última.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.