Canals

Esculpida sota la batuta del mestre

Abstinguem-nos de treure-la a la carretera perquè, tot i ser la moto d'«off road» més esperada dels últims temps, només pot circular en circuit tancat. La KTM 350 SX-F és el somni delirant dels amants del motocròs

Citar Stefan Everts és referir-nos al millor pilot de motocròs de tots els temps. I és que aquella conducció i precisió que exhibia el belga, deu vegades campió del món entre els anys 1991 i 2006, segueix sense trobar successor. Ara Everts oficia com a director esportiu de la firma austríaca KTM i, és clar, ha decidit aportar tots els seus principis i la seva experiència –allò que els francesos en diuen savoir faire– en el disseny i la creació de la moto més esperada d'aquest any en el segment off road: la 350 SX-F. Una màquina que conjunta els tres punts que Everts considera fonamentals: excel·lent maniobrabilitat, potència dosificable i, com a resultat directe d'una i l'altra, màxima competitivitat.

Aquesta ha estat la gènesi de la KTM 350 SX-F de motocròs. Una màquina que disposa d'un motor que podria marcar un abans i un després en el segment dels 4 temps. S'ha creat des de zero –no és un 250 cc amb més cilindres ni un 450 cc rebaixat de potència– i tant el seu volum com el pes són realment reduïts. Aquest propulsor incorpora una precisa gestió electrònica programable, desenvolupada conjuntament amb Keihin i que esdevé un pas endavant en innovació. I és que aquesta és la primera moto off road de competició de KTM que utilitza aquest tipus de gestió en l'alimentació. El gran avantatge és una excepcional suavitat de funcionament per a la pràctica del motocròs.

Però per a Everts no tot ha estat exposar idees, sinó que també ha hagut de lluitar contra corrent per aconseguir que una KTM de motocròs torni a incorporar suspensió per bieletes, amb la consegüent desmultiplicació de la força exercida sobre l'amortidor. Aquest sistema deixa aparcat el tradicional PDS –ancoratge directe sobre el basculant– que ha equipat les motos austríaques i que tant havien defensat els seus responsables tècnics els últims anys. Amb aquest canvi estructural, la KTM 350 SX-F aconsegueix absorbir amb més eficàcia i suavitat les irregularitats del terreny, sobretot quan l'amortidor actua a alta velocitat. El format menor del motor també ha exigit un xassís totalment nou, amb geometries diferents, i buscar noves formes per al dipòsit i el filtre d'aire per poder encabir els elements de la injecció electrònica.

MOTOR:
Monocilíndric. 349,7 cc. 4 temps
POTÈNCIA:
58 CV.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
D'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera invertida WP 48 mm / Monoamortidor amb bieletes.
ALTURA DEL SEIENT:
0,992 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,495 m.
PES:
103,9 kg.
PREU:
8.126 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.