Canals

Una «custom» apta per a tothom

El segment de les motos «custom» es caracteritza perquè ofereix més i més: més motor, més pes i més volum. Però Honda trenca la norma i ofereix un producte pràctic i condescendent per a tot tipus de públic

Com que el mercat de les motos està en constant evolució i el públic sempre és receptiu a les idees noves, Honda s'ha proposat a través de la VT750 S oferir una custom de perfil baix –entenent com a tal potència, pes i volum– i que s'erigeixi com una solució intermèdia entre aquest tipus de motos i la versatilitat pròpia de les compactes naked. Per la seva facilitat de conducció, aquesta Honda està especialment indicada per a gent de talla més aviat menuda, així com també per al públic femení.

Tot i la seva aparent austeritat, presenta una qualitat d'acabats excepcional i, encara més important, una estudiada posició de conducció que garanteix una comoditat notable i un gran domini, que no és només sensació sinó ben real. Les claus són un seient d'allò més baix, la posició ben natural per a les cames, pel fet que els estreps queden més enrere que en les custom clàssiques, i el manillar, que sense ser extremament ample està situat a una altura ideal.

Si hi afegim que la VT750 S es beneficia d'unes geometries més pròximes a les d'una naked –també prescindeix d'elements superflus de la carrosseria–, amb una distància entre eixos força reduïda i un pes contingut, el resultat és una moto realment maniobrable, molt fàcil de conduir i que permet tant circular amb solvència dins la ciutat com escapar-se fins a algun port de muntanya per comprovar, entre els revolts, les bonances que ofereix en eficàcia i versatilitat. Fins i tot permet realitzar alguna incursió en vies ràpides, sempre que no es busquin velocitats molt elevades, ja que la irrisòria protecció aerodinàmica del conductor no permet gaire excessos.

Altres condicions favorables de la Honda VT750 S per a la conducció són el repartiment de pesos, que la fa ser molt noble; un minimalisme davanter que facilita d'allò més la visió; unes suspensions que sense ser esportives funcionen amb molta suavitat, i uns frens que l'aturen de manera sòbria i efectiva. Fins i tot sorprèn positivament el tacte que ofereix el tambor posterior, l'efecte del qual queda reforçat per la bona potència exercida pel disc a la roda davantera.

MOTOR:
Bicilíndric. 745 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
44 CV a 5.500 rpm.
PARELL:
62 Nm a 3.250 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
De tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 41 mm / Doble amortidor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,285/0,870/1,135 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,750 m.
PES:
232 kg..
PREU:
6.819 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.