Canals

Diversió en el punt de mira

La versió més potent de la «supermotard» més representativa i innovadora d'Aprilia ofereix un rendiment i prestacions realment sorprenents

Potència, agilitat i precisió. Aquests són els tres valors fonamentals amb què Aprilia ha volgut distingir la seva nova i elitista supermotard de gran cilindrada: la Dorsoduro 1200. Una moto que se situa en el punt més elevat en la combinació entre precisió i diversió, la qual cosa no fa res més que confirmar que es tracta d'un model pensat i desenvolupat per oferir grans dosis de gaudi en les més diverses situacions de conducció.

La seva personalitat, expressada en el fi i minimalista disseny, traspua un aire realment especial. O bé, dit d'una altra manera, exclusiu i innovador. I tant la menuda cúpula davantera com els prominents protectors de mans disminueixen l'efecte de les inclemències meteorològiques sobre el cos del conductor. De la ben perfilada ergonomia del dipòsit en resulta una posició dominant i còmoda al manillar –anoditzat i amb diàmetre variable–, amb l'esquena ben recta i una postura dels braços gairebé perfecta.

Més enllà de l'aspecte, apartat dins el qual també té cabuda la compacta i moderna pantalla d'informació il·luminada per LED, ens fixem en les bonances d'una part de cicle que emana gran sensació de rigidesa i precisió. El xassís multitubular s'encarrega de donar-li el toc de fermesa idoni, mentre les seves geometries li atorguen una maniobrabilitat i una precisió excepcionals. A més, les suspensions Sachs, amb l'amortidor posterior situat en un lateral per així poder encabir el gran col·lector d'escapament, ofereixen unes prestacions pròpies de competició gràcies a un ajustament realment dur.

Per afinar de manera constant el comportament i la precisió d'aquesta supermotard d'alt format, Aprilia l'ha dotat d'embragatge automàtic. Es manifesta suau, eficient i, sobretot, precís. Pel que fa als frens, cal destacar que la Dorsoduro 1200 disposa d'un equip davanter que treu l'alè, compost per un doble disc de 320 mm i discos flotants amb pinces radials Brembo Racing. A fi i efecte d'augmentar la precisió i la durabilitat dels components, disposa de cablejat de frenada derivat de l'aeronàutica i, a més, pot incloure ABS.

Control de tracció.

La dotació electrònica també és d'alta volada, amb sistema de gestió de la potència a través de tres modes –Sport, Touring i Rain– seleccionables segons les condicions de l'asfalt i d'adherència, i el control de tracció ATC, dispositiu que distingeix aquesta Dorsoduro com l'única supermotard que en té i amb el qual marca les diferències amb les seves competidores més sofisticades.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.197 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
130 CV a 8.700 rpm.
PARELL:
115 Nm a 7.200 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, de tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm/ Amortidor lateral.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,248/0,925/1,205 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,870 m.
PREU:
11.599 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.