Canals

Un escúter clàssic per als temps moderns

Amb la Vespa PX, Piaggio rememora els temps passats i un dels models més representatius de tota la història de la moto. Amb ella, la marca italiana aposta pel classicisme com a element diferenciador

Disset milions d'unitats venudes arreu del món des de l'any 1946 certifiquen l'èxit d'un dels models més atemporals i mítics de tots els temps: la Vespa. Una moto –un escúter– que durant molts anys va marcar un estil i una filosofia de vida i que Piaggio recupera amb la perspectiva que no només torni a ser un referent en la mobilitat urbana, sinó també que ara, en ple segle XXI, rememori aquell significat de llibertat i romanticisme.

En la seva versió avantguardista, aquest clàssic escúter es renova en certs aspectes, tal com manen les exigències dels temps actuals. Però segueix mantenint ben vives les quatre premisses bàsiques que el van convertir en fenomen de masses: elegància, minimalisme, carcassa d'acer i fiabilitat motriu. La primera d'aquestes virtuts l'obté gràcies a una especial atenció dels dissenyadors en múltiples elements que vesteixen la dura i protectora carcassa. La segona, evidentment, és vital en una Vespa i aquesta PX fa bona la màxima del menys és més, empeltada en tots els seus contorns. En l'apartat de la fiabilitat, el que ha fet Piaggio ha estat dotar aquesta Vespa d'uns motors monocilíndrics de 2 temps (125 i 150 cc), refrigerats per aire però proveïts d'encesa electrònica comandada per un CDI. Uns propulsors poc convencionals en els temps actuals, però que superen les seves exigències Euro 3 d'emissions i en el moment d'engegar-los possibiliten una de les curiositats més representatives de la PX. I és que es poden engegar mitjançant un estàrter elèctric normal o bé a través del tan típic pedal d'arrencada ubicat al costat del motor; una simple qüestió de preferències.

Més confort.

Altres punts que cal esmentar de la nova Vespa PX són l'allargat i recurrent seient –renovat en benefici d'un superior confort–, la llum halògena que ara projecta el far rodó que manté el mateix aspecte de sempre, i la possibilitat d'instal·lar al lateral del motor la roda de recanvi, disponible com a element opcional. Pel que fa a la mecànica, destaquen la característica suspensió davantera, el sistema d'amortiment posterior que treballa de forma oscil·lant sobre el càrter del motor i les llandes de deu polzades.

MOTORS:
Monocilíndrics de 123 cc i 150 cc. 2 temps.
REFRIGERACIÓ:
Per aire.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica i per pedal.
CANVI:
Manual, quatre marxes.
XASSÍS:
Carcassa d'acer.
SUSPENSIONS:
Braç oscil·lant amb molla helicoïdal/Càrter en forma oscil·lant.
FRENS:
Disc 200 mm/Tambor 150 mm.
LLARGADA I AMPLADA:
1,810/0,740 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,810 m.
PES:
97 kg.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.