Canals

Un pas més cap a la mobilitat verda

Marca pionera de la creació d'escúters elèctrics, Peugeot introdueix en el mercat l'e-Vivacity, un ciclomotor modern, pràctic i eficient que permet desplaçar-se per la ciutat sense fer soroll ni contaminar l'aire

Les motos elèctriques estan adquirint un protagonisme accentuat, i l'aposta de diverses marques per aquest tipus de vehicle és evident. Peugeot ja fa temps que treballa en aquesta via. I a més té un valor afegit respecte de la competència, ja que des de fa quinze anys comercialitza l'Scoot-Elec, del qual ha venut més de 3.600 unitats. Ara és el torn de la versió més moderna, juvenil i desenfadada: l'e-Vivacity. Un ciclomotor elèctric pensat per a la gent que manifesta inquietud en la problemàtica de les emissions contaminants.

L'e-Vivacity entra amb força en un mercat enormement potencial, al qual arriba ben avalat per una base prou ben coneguda i amb un grafisme temptador i desenfadat; una compacitat de formes excepcional que permet moure's àgilment en cas de congestió de trànsit, i una capacitat de càrrega notable gràcies als cofres davanter i de sota el seient. Sens dubte, un vehicle d'allò més interessant.

En l'apartat més tècnic, cal destacar que aquest Peugeot disposa d'un motor elèctric –exempt de manteniment– de
3 KW de potència, que ofereix un sorprenent parell i una envejable arrencada (dotze segons i mig per recórrer 100 metres), amb velocitat màxima limitada a 45 km/h i 60 km d'autonomia a ple rendiment. Un rendiment que, a més, es pot seleccionar en quatre modes d'ús mitjançant un botó: normal (45 km/h), eco (25 km/h), vianant (6 km/h) i marxa enrere, a 2 km/h. Les recàrregues de bateria, segons Peugeot més de mil, es realitzen de la manera més senzilla, amb un endoll estàndard de 220 volts. I segons la marca francesa, amb un cost de només 0,25 euros cada vegada.

El temps de recàrrega depèn de segons quina sigui la versió, ja que Peugeot permet triar l'e-Vivacity amb un o dos carregadors. En la primera opció es triga vuit hores per completar la recàrrega completa (el 80% és disponible en cinc hores), mentre que amb dos carregadors (en aquest cas, el preu del ciclomotor és de 3.800 euros) la càrrega completa es fa en cinc hores, i en tres ja es pot disposar del 80 per cent de la capacitat.

MOTOR:
Elèctric, sincronitzat amb imants permanents.
POTÈNCIA:
5,44 CV.
PARELL:
14 Nm.
REFRIGERACIÓ:
Per aire.
ENGEGADA:
Elèctrica.
TRANSMISSIÓ:
Directa.
XASSÍS:
Tubular, en acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 32 mm/ monoamortidor lateral.
FRENS:
Disc / tambor.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
1,923/0,680/1,168 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,786 m.
PES:
115 kg.
PREU:
3.600 euros (amb un carregador).

Silenciós, segur i d'allò més maniobrable

En la presentació del Peugeot e-Vivacity vam poder rodar una seixantena de quilòmetres amb aquest simpàtic i pràctic ciclomotor, que ofereix una capacitat de maniobra excepcional, amb un angle de gir impressionant i rapidesa de moviments absoluta. Pesa molt poquet, es manté ferm en velocitat màxima, el so que emet és molt i molt feble –fet que sorprèn i causa més d'un ensurt als vianants– i permet desplaçar-se amb efectivitat i facilitat inusitada per més estrets que siguin els carrers. Té una arrencada enèrgica que li permet avançar-se a la resta de vehicles en la sortida dels semàfors, no defalleix gaire en pujades de cert desnivell i, en general, supera la prova amb nota gairebé excel·lent. Lògicament, qui circuli amb un passatger notarà que minva el rendiment –igual que en qualsevol ciclomotor amb motor d'explosió–, però en condicions normals respon de manera realment òptima.

Aprofitar tota l'energia

El Peugeot e-Vivacity transforma en reserva elèctrica (emmagatzemada en les dues bateries d'ió liti, lleugeres –16 quilos– i situades en la part més baixa) l'energia cinètica despresa en les desacceleracions i frenades, la qual cosa ajuda a mantenir l'autonomia.

Un quadre molt ben detallat

Aquest ciclomotor disposa d'un quadre d'instruments complet i de molt bon llegir. A més de les informacions habituals com ara el velocímetre i el comptaquilòmetres, hi figura el nivell de càrrega, el mode d'ús amb què se circula i la temperatura ambiental i del motor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.