Canals

Moments realment inoblidables

A partir de l'anterior GTI, BRP Sea-Doo ha creat un model totalment nou per als que es volen iniciar en les motos d'aigua. Una versió amb disseny i plataforma renovats i grans recursos tecnològics, òptima per a la diversió

Una vegada posada al dia la seva gamma de motos d'aigua, BRP ha aprofundit en la renovació de la més fàcil de conduir de totes, la GTI. Ara bé, més que de renovació es podria parlar d'una moto totalment nova que comparteix determinats elements amb la que substitueix. I és que la nova gamma Sea-Doo GTI estrena una plataforma que millora les prestacions d'un model enfocat eminentment al lleure i l'aprenentatge.

A més de ser especialment fàcil de conduir, la nova GTI destaca perquè ofereix una estabilitat i un confort realment excepcionals. El nou casc reverteix en una millor ergonomia per als tres ocupants, alhora que proporciona un excel·lent nivell de seguretat, deixant fluir l'aigua d'una forma molt neta i mantenint sense problemes la flotabilitat d'aquest compacte model, inclús en canvis de direcció molt marcats, quan l'onatge és molest o a plena càrrega. La capacitat per penetrar en onades severes és superior, les esquitxades al conductor i ocupants s'han reduït i la transició entre anar dempeus o assegut ara és inferior. Els canvis aplicats en la part baixa de la moto també repercuteixen en una millor posició de conducció, perquè la zona on es col·loquen els peus queda angulada cap a l'interior. I fan guanyar versatilitat i comoditat, amb la plataforma posterior –per on es pot pujar a la GTI des de l'aigua– més àmplia.

Els tres models que componen la gamma d'aquesta Sea-Doo (Bàsic, SE i Limited) incorporen un nivell de sofisticació tecnològica realment sorprenent. Ginys com ara el D-Sea Bel per a un passeig silenciós, clau d'aprenentatge perquè el motor sigui més noble i menys potent, l'iTC (control d'acceleració intel·ligent) i el CLCS, un sistema de refrigeració de circuit tancat únic al mercat, en són alguns. Però el més destacable i innovador és el sistema iBR, que aconsegueix un 38% més de frenada que la resta de motos d'aigua del mercat. Ja estava disponible en models superiors i ara, per fi, també ho és en aquest model d'iniciació. I en cas de frenada brusca, el sistema OTAS manté un cert nivell de revolucions del motor per poder maniobrar i no tenir ensurts. L'única versió que no té l'iBR és la GTS, el model econòmic de la família de les GTI, enfocat a les empreses de lloguer.

MOTOR:
Rotax. 1.494 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
130 i 155 CV.
ALIMENTACIÓ:
Sea-Doo Direct Drive.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida, en circuit tancat.
TURBINA:
D'alumini, 10 aletes.
CASC:
LFI, material compost.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
3,368/1,231/1,118 m.
PES:
338 kg.
PREU:
De 10.879 euros (GTS) a 14.599 euros (GTI Limited 155).

La combinació ideal per a la millor diversió

Tot i tenir un casc 7,6 centímetres més llarg i haver augmentat lleugerament de pes, la nova Sea-Doo GTI destaca perquè ofereix una conducció maniobrable i divertida. Tot això amb un nivell d'estabilitat sorprenent, ja que en alguns moments l'onatge present durant la prova ens va fer sentir com dins una muntanya russa. En tals condicions vam descobrir l'autèntica essència d'aquesta moto d'aigua, que permet grans dosis de diversió. La GTI va superar el test amb una nota excel·lent. I en algunes zones delimitades ens va permetre explorar uns nivells de la física que mai havíem tastat, amb girs impossibles, salts continus a alta velocitat o derrapades amb angles de radi llarg. Moviments que, malgrat la nostra feble experiència en motos d'aigua, ens van resultar ben senzills de realitzar. Una demostració convincent que aquesta GTI és una moto perfecta per al tipus de públic a què va dirigida.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.