Canals

La revolució arriba al món de l'enduro

KTM incorpora a la seva gamma del 2012 la 350 EXC-F, la moto d'enduro més revolucionària dels últims temps en el mercat. Arriba després d'un intens any en competició i d'una constant evolució de la versió de motocròs

A partir de la base de la més que reconeguda versió de motocròs, una moto creada pel belga Stefan Everts, un dels pilots més grans de tots els temps en aquesta especialitat, els amants de l'enduro ja poden començar a gaudir del model més representatiu de tota la gamma de KTM, la 350 EXC-F. Una moto senzillament diferent, dotada d'un aspecte característic i que combina el bo i millor d'un model de motocròs –rigidesa, maniobrabilitat i rapidesa– amb retocs diferenciadors per adaptar-la a una utilització més global i per enfrontar-se amb garanties d'èxit als diferents obstacles que la natura pot oferir, com ara zones amb fang, pedres, troncs o sorra, i pujades poc menys que impossibles.

Però parlar simplement de renovació i adaptació no faria justícia a la gran feina que han realitzat els enginyers de KTM per aconseguir una moto que es pot definir perfectament amb l'eslògan que la firma austríaca utilitza per a tots els seus productes, Ready to race, és a dir, preparada per competir.

I és que la 350 EXC-F és una moto que té la seva genètica en la pura competició i que en tots els aspectes està al més alt nivell. Sobretot en l'apartat motriu, ja que incorpora l'innovador motor monocilíndric de quatre vàlvules, amb 45 CV de potència i un pes de només 28 quilos. Un propulsor de dimensions realment contingudes i que ofereix unes prestacions realment sorprenents, amb una força i una empenta majúscules i un compromís sensacional en l'entrega de potència. Gràcies a aquestes característiques, regulades a través de determinats components interns i la gestió electrònica, és un dels motors més equilibrats de tot el mercat de motos d'enduro i això el fa ser el millor aliat tant dels pilots professionals com sobretot dels amateurs i, en general, de tots els aficionats a aquest tipus d'especialitat motociclista.

L'excel·lent compromís també és ben present en la part cicle. La combinació entre el motor lleuger, un xassís de geometries radicals –en diran bé els que volen esgarrapar segons al cronòmetre– i un gran nivell d'equipament, del qual en formen part les suspensions WP –amb sistema PDS al monoamortidor posterior– i els frens Brembo de gran contundència, reverteix positivament en un conjunt extremadament competitiu.

MOTOR:
Monocilíndric. 349,7 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
45 CV.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica Keihin.
ENGEGADA:
Elèctrica o a pedal.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
D'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 48 mm / Monoamortidor amb sistema PDS.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,482 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,970 m.
PES:
107,5 kg.
PREU:
8.590 euros.

Six Days, exclusiva i ben preparada

Amb l'arribada de la nova gamma del 2012, KTM també proposa una versió d'allò més especial de la 350 EXC-F, la Six Days. I és que per commemorar els coneguts arreu del món com a Jocs Olímpics de l'enduro –aquest any es disputaran a Finlàndia–, la marca austríaca ha enllestit una versió encara més representativa que l'estàndard. A banda d'un disseny específic –d'estil nòrdic– amb xassís, platines i manillar pintats de color taronja, disposa de protectors per al motor i els frens, seient Camel amb funda antilliscant, ventilador per al radiador per augmentar la durabilitat del motor en situacions extremes, silenciador amb tractament de titani, llandes Giant especials de color negre i tirador de l'eix davanter d'extracció i col·locació ràpida de la roda, entre d'altres. Una versió exclusiva, la qual ofereix un toc especial tant estèticament com per a l'usuari a qui li agrada anar a competir.

Tret diferenciador

Tot i que s'havia parlat de la creació d'un model amb suspensió posterior de bieletes (com en la moto de motocròs), els enginyers de KTM han seguit confiant en els bons resultats que en la pràctica de l'enduro dóna el sistema PDS. La seva eficàcia i sensibilitat milloren constantment i fan que la capacitat de tracció d'aquesta moto sigui destacable en tot tipus de situacions.

Gamma extensa

A banda del model més important d'aquest 2012, la gamma d'enduro de KTM té un munt més de versions. Es pot escollir entre diversos tipus de motor, des de les cilindrades baixes de 50 cc i 2 temps (per als més menuts) fins als més poderosos de 500 cc i 4 temps. Tots ells, amb la mateixa filosofia de creació que la 350 EXC-F.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.