Canals

Viatgera sense límits

Dotada d'una imatge imponent, l'Stelvio 8V ha estat renovada per enfortir encara més la seva condició d'infatigable devoradora de quilòmetres

Com a bona moto italiana, l'Stelvio 8V no passarà mai desapercebuda. Un valor essencial quan, com en aquest cas, s'enfronta a una forta competència procedent de marques molt representatives i models mítics. De fet, Moto Guzzi ha continuat millorant un dels models més preparats per fer llargs viatges, sempre amb comoditat màxima i gran plaer de conducció. Si la seva predecessora ja millorava àmpliament les versions anteriors, l'actual Stelvio 8V ha avançat a passos de gegant; més que el que pugui semblar a simple vista.

El motor, un bicilíndric en forma de V a 90º, incorpora culates de quatre vàlvules, encesa més equilibrada i nova gestió electrònica. Gasta i contamina menys, ofereix un tacte més precís del gas, millor capacitat de parell a règims mitjans i, sobretot, suavitza la resposta d'un propulsor realment impetuós. L'altra renovació d'aquesta Stelvio 8V té a veure amb l'ergonomia i l'aerodinàmica. Incorpora un dipòsit de gasolina de 32 litres (gairebé duplica la capacitat de l'anterior) i presenta unes formes tan extravagants com efectives per acoblar perfectament les cames als laterals. La pantalla frontal és més gran i el menut carenat ha estat retocat per derivar amb més efectivitat l'aire cap als laterals.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.151 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
105 CV a 7.250 rpm.
PARELL:
113 Nm a 5.800 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
D'alumini, amb motor autoportant.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 45 mm/ Monoamortidor.
FRENS:
Doble disc 320 mm/Disc 282 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,535 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,820-0,840 m.
PES:
257 kg.
PREU:
12.990 euros.

Versió NTX, per als més aventurers

Les llandes d'aliatge més fines són l'únic canvi que Moto Guzzi ha realitzat en la part cicle de l'Stelvio 8V. I és que el seu xassís és realment robust, de gran estabilitat i excel·lent pas per corba, valors molt preuats en motos trail de gran cilindrada i que no serien els mateixos sense el rendiment que ofereixen les suspensions i els frens. Disposa de control de tracció de sèrie i un nou sistema ABS firmat per Continental. Pels que busquen més representativitat, realitzen viatges realment llunyans o valoren la possibilitat de fer escapades per camins no asfaltats, Moto Guzzi ha preparat la versió NTX, força més atrevida. Disposa de diversos protectors (de càrter, cilindres o per a les mans del conductor) i noves maletes de color negre. I se li poden acoblar uns quants elements opcionals, com ara el recomanable protector de la transmissió per Cardan, resolutius punys calefactables, sistema de navegació GPS o llums halògens.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.