Canals

Una «custom» esportiva

La Harley-Davidson 1200 Custom és una Sportster camuflada que farà les delícies dels que busquen una moto moderna, potent i molt representativa

Harley-Davidson continua evolucionant els seus models en la recerca de noves propostes per satisfer un més ampli ventall de públic. Alguna vegada hem vist com la customització d'una moto existent és tan completa que acaba donant forma a un nou model. I això és més o menys el que ha succeït amb l'HD 1200 Custom, una variant de la transgressora Sports-ter –model mític des de fa uns quants anys– i que ha estat creada per als que els agraden les motos de gran presència. La 1200 Custom manté ben viva la filosofia del model del que procedeix –xassís i motor, principalment– i incorpora una sèrie de modificacions que milloren notablement la seva aparença.

Si qualsevol Harley emana una forta sensació de qualitat, en aquest cas encara més. Incorpora noves llandes de 16 polzades i radis cromats i un pneumàtic davanter Michelin Scorcher 31 de gran diàmetre, que emfatitza la robustesa del conjunt i ha fet ampliar la distància entre les barres, reconfigurar els ajustaments i sobredimensionar les platines de sustentació. També a la zona davantera hi ha un manillar endarrerit amb elevadors encorbats i un nou disseny de la clàssica visera –típicament Sportster– de la zona superior del menut far rodó. I en la part posterior es noten el redisseny i la minimització del llum posterior de LEDS.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.202 cc. 4 temps.
PARELL:
98 Nm a 3.200 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Monoamortidor.
FRENS:
Disc a les dues rodes.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,520 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,710 m.
PES:
251 kg.
PREU:
11.650 euros.

Empenta superba

El motor d'aquesta nova creació de Harley-Davidson procedeix de l'Sportster. Per tant, l'empenta i acceleració són sorprenents per a una custom, en aquest cas dotada d'un bon caràcter esportiu. El propulsor Evolution de 1.202 cc se'ns presenta adornat amb un revestiment exterior en pols de color negre i tapes cromades. Pel que fa a la part cicle, la posició de conducció –amb els estreps avançats i el manillar en posició endarrerida– no és l'única cosa que ha variat. I és que les geometries de la pipa de direcció han sigut modificades per fer avançar la roda 10,5 centímetres, amb un angle d'inclinació de 30 graus.

Personalització total

Com és norma en els models de la marca de Milwaukee, la llista d'accessoris i elements per personalitzar-la és d'allò més variada. I és que una Harley no ho és del tot fins que el seu propietari no l'ha deixat completament al seu gust. La 1200 Custom és un dels models amb més opcions. Destaquen els packs integrats Bobber, Blacked Out, Sturgis, Chromed Out, Cruiser, Women's Cruiser, Sassy i Too Hot. Alguns disposen d'elements tan personals com un seient individual amb molles independents, silenciadors de color negre, infinitat de peces cromades, pantalles de diverses altures, protectors de motor, etc.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.