Canals

Mana l'elegància

Aquest és el model estel·lar de SYM el 2011. Un escúter de roda alta dotat de dos motors molt refinats, qualitat de components i línia elegant

No és cap secret que SYM ha aconseguit fer-se un nom al continent europeu gràcies a tres valors que marquen el tarannà d'aquesta marca i la filosofia que aplica en la fabricació de nous models: bona relació entre qualitat i preu, tecnologia i disseny. Tres conceptes que són ben presents en el nou escúter HD-2, el producte estel·lar de la gamma 2011 –amb permís del model elèctric que es presentarà ben aviat– i que esdevé la versió elegant del bàsic HD, un dels models de SYM més venuts al mercat estatal.

El més destacable és que, tot i tractar-se de l'evolució d'un model prou ben conegut, gairebé tots els seus components són nous. La carrosseria, per exemple, no només es veu més harmonitzada, sinó que disposa d'intermitents integrats, escapament més modern i sigui quin sigui el color està rematada amb tonalitat titani. Les llandes, de cinc braços dobles, són més avantguardistes i el doble far davanter multiconvex fa conjunt amb la graella davantera del radiador, acabada amb perfils cromats.

A més, tot el conjunt plàstic –de superior qualitat– està més ben acabat i definit amb ajustaments més eficients. I el seient té una nova escuma interior, un nou entapissat més agradable. Si ens referim al sentit pràctic, sota el seient hi ha una considerable capacitat de càrrega i aquest escúter disposa d'immobilitzador electrònic. Tot plegat explica la decisió de l'importador per fer marxa enrere en els plans inicials i portar ràpidament cap aquí l'HD-2

Xassís optimitzat.

L'elegant i ben perfilada carrosseria recobreix un nou xassís de soldadures automatitzades i vistositat exemplar. Les seves geometries són semblants a les de l'anterior HD, però ha estat optimitzat i realitzat amb tubs de diferent espessor, amb la qual cosa s'obté una conducció més precisa i ferma. De la mateixa manera que també s'ha millorat el comportament el nou equip de frenada, amb discos wave. Els pneumàtics són Maxxis de gamma mitjana-alta, que aferren molt més el conjunt a l'asfalt i augmenten la seguretat.

Quant a l'apartat motriu, els dos motors monocilíndrics de 125 i 200 cc disposen ara de d'injecció electrònica Keihin –més precisa– i nous components interns de superior qualitat, procedents del Japó, que augmenten la finesa de funcionament global d'aquests propulsors i la seva durabilitat.

MOTORS:
Monocilíndrics.124,5 i 171,2 cc. 4 temps.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica i a pedal.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Automàtic.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera convencional / Doble amortidor posterior.
FRENS:
Discos de 226 i 220 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,070/0,760/1,240 m.
PES:
145 kg.
PREU:
2.999 euros (125 cc) i 3.299 euros (200 cc)..
WEB:

Dos escúters ferms, agradables i més que solvents

La posició de conducció que ofereixen els SYM HD-2 de 125 i 200 cc és realment bona, amb comandaments de bon tacte i correcta col·locació i un seient especialment còmode gràcies al lleuger recolzament lumbar. El passatger també se sent millor gràcies a una subjecció posterior més agradable al tacte. En tot moment el xassís es mostra ferm i dinàmic. N'emana una sensació de rigidesa superior a la de l'anterior HD i proporciona una agradable maniobrabilitat i bona estabilitat. La frenada, amb els nous discos wave i pinces amb doble pistó, és progressiva en la roda davantera i contundent en la posterior, i dóna una notable sensació de seguretat. Els motors són realment progressius i trameten finesa de funcionament, amb un so agradable. El de 125 cc destaca pel baix consum de gasolina i un funcionament més còmode que el de 200 cc, notablement més enèrgic i més capaç en ús fora de la ciutat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.