Canals

En constant evolució

Piaggio renova l'MP3 Touring millorant-ne l'estètica, dotant-lo d'un nou motor de 500 cc i ampliant-ne la gamma amb les versions Business i Sport

Quan Piaggio va introduir al mercat el seu model més innovador i segur, l'MP3, tenia la certesa d'haver creat un producte molt versàtil i que amb el pas del temps es diversificaria notablement. I així ha estat, ja que l'adaptació a les exigències i l'evolució han estat i continuen sent algunes de les seves millors virtuts. Unes solucions que arriben al seu màxim exponent amb la renovació del model de base en format Touring i les variants Business i Sport, totes dues exclusives per a la nova motorització de 500 cc, que substitueix la de 400 cc.

Aquest singular model de tres rodes de Piaggio presenta ara una nova part frontal –adornada amb la típica graella en forma de corbata–, punys que milloren el tacte i la subjecció del conductor i llandes amb una pintura més vistosa. I a la part posterior, un seient redissenyat i amb costures en relleu que manté les mateixes virtuts que abans: gran comoditat i alta funcionalitat per seguir oferint sota seu un volum útil de fins a 65 litres. Com a novetat destacada, el nou MP3 Touring té un parabrisa que deriva millor l'aire i redueix les turbulències quan es circula a alta velocitat, gràcies a la tecnologia Air Flow la qual divideix en dues parts el flux d'aire entre la cúpula –amb tres compartiments per desar-hi objectes de reduïdes dimensions– i el parabrisa. I amb la particularitat afegida que manualment es pot regular en tres posicions.

El nou Piaggio MP3 Touring participa de les mateixes bonances de sempre pel que fa a la part cicle: gran estabilitat, superior aferrament a l'asfalt i, en definitiva, una seguretat magnífica. La base d'aquesta tríada excepcional és el resultat de la doble roda amb basculants independents al davant. Una solució que en els revolts permet tombar amb gran seguretat i en un angle molt superior al d'un vehicle convencional de dues rodes. O bé aturar-se en semàfors o interseccions sense haver de posar el peu a terra, només blocant la suspensió independent del davant. I, per si fos poc, també augmenta la capacitat de frenada respecte d'altres maxiescúters i, sigui en aparcament o bé en un simple estacionament a temps reduït, no cal ni col·locar el cavallet. I és que l'esmentat blocatge de la suspensió davantera i el fre de mà permeten deixar l'MP3 Touring en posició perfectament vertical només accionant els botons de les pinyes.

MOTORS:
Monocilíndrics. 124 cc (15 CV a 9.500 rpm), 278 cc (22,5 CV a 7.500 rpm) i 493 cc (40,1 CV a 7.250 rpm). 4 temps.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Automàtic.
SUSPENSIONS:
Quadrilàter articulat amb sistema cinemàtic/Doble amortidor posterior.
FRENS:
Disc de 240 mm a cada roda.
LLARGADA I AMPLADA:
2.130 (2.180*)/ 0,745 (0,760*) metres.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,490 (1,550*) m.
PREUS:
De 5.748 euros (Touring 125 cc) a 8.496 euros (LT 500 Business).
WEB:
www.es.piaggio.com. (*) Mides de les versions de 500 cc.

Un motor de grau superior

Dins la variada gamma d'acabats i motoritzacions del nou MP3 Touring destaca el nou propulsor de 500 cc, per satisfer els clients que busquen més representativitat i més capacitat per realitzar llargs recorreguts; més encara en tractar-se d'un maxiescúter de pes considerable. Aquest motor, de doble bugia per augmentar la combustió interna i disponible en les versions Sport i Business, té una arquitectura de quatre temps i quatre vàlvules, està refrigerat per aigua i disposa d'una fina injecció electrònica que li permet rendir 40 CV i 44 Nm. Amb la modificació aplicada de la doble ignició s'ha aconseguit un propulsor més elàstic i progressiu, ple de parell a règims baixos i mitjans i que permet superar els 140 km/hora. Tot plegat amb menys remorositat i menors emissions contaminants que el de 400 cc. Amb carrosseria de tonalitat gris opaca, la versió Sport és la més agressiva i temperamental, mentre que la Business prioritza l'elegància a partir dels tres colors disponibles: blanc, bronze i gris platejat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.