Canals

Una «trail» per a tots els gustos

Suzuki defineix com una moto de turisme, aventurera i confortable aquesta reinterpretació de la V-Strom 1000 de l'any 2002

Suzuki ha creat un producte pràcticament nou per rellançar un model de referència i potenciar valors tan propis de la V-Strom com són confort, protecció aerodinàmica, prestacions motrius i maniobrabilitat. Tot això arrodonit amb un rentat de cara, més respecte pel medi ambient i també amb preu més assequible. El disseny s'ha perfilat moltíssim i la carrosseria té un coeficient de penetració més favorable sense reduir la protecció aerodinàmica i millorant alhora la refrigeració del motor. La pantalla davantera, ajustable en tres posicions, és l'artífex de tal millora. El dipòsit i el seient –15 mm més alt– són més ergonòmics i proporcionen una posició de conducció molt confortable i més natural. En la part posterior destaquen els canvis en la cua de l'escapament, més curt, i de la graella; la seva posició més avançada augmenta la compacitat del conjunt.

La V-Strom 650 ABS manté la doble biga d'alumini, la qual conjunta rigidesa i equilibri amb una òptima maniobrabilitat i estabilitat. Les suspensions treballen amb fermesa però resulten còmodes i pel que fa als frens aquesta Suzuki disposa d'un innovador sistema ABS amb controlador electrònic, de gran lleugeresa, bon tacte i notable potència.

MOTOR:
Bicilíndric. 645 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
67 CV a 8.000 rpm.
PARELL:
6,3 Kgm a 6.400 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional de 43 mm / Monoamotidor amb bieletes.
FRENS:
Doble disc 310 mm / Disc 260 mm.
ALTURA DEL SEIENT:
0,835 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,560 m.
PES:
214 kg.
PREU:
8.399 euros.
WEB:

La renovació també ha arribat al motor

La profunda renovació de la V-Strom 650 ABS també havia d'arribar al motor bicilíndric en forma de V, un dels punts més reivindicats pels usuaris. Tot i que el diàmetre per carrera és el mateix que el del seu antecessor, el propulsor té una nova cambra de combustió amb vàlvules sobredimensionades i pistons, culates, cilindre –amb tractament SCEM que ajuda a dissipar l'escalfor i redueix la fricció– i bieles de nova fornada. Això ha revertit en un augment de la capacitat de parell i empenta en general, i més encara en règims baixos i mitjans. També cal destacar que s'ha incrementat la capacitat de sobrerègim, amb la qual cosa es pot circular a alta velocitat d'una manera més suau i sense haver d'acostar-se al límit de règim. Amb aquests canvis, el nou motor és més dinàmic i divertit de conduir i alhora s'ha minimitzat l'afectació sobre el medi ambient, reduint consum de combustible i emissions contaminants.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.