Canals

Japonesa amb flegma britànica

A la vida hi ha moments en què la nostàlgia ens atrapa i ens fa prendre decisions més amb el cor que amb el cap. En aquest sentit, la Kawasaki W800 tocarà la fibra sensible a força gent

Han passat ja quaranta-cinc anys des de la comercialització de la W1, una moto amb la qual Kawasaki va oferir un model de caràcter anglès, molt de moda en aquells temps sobretot gràcies a la seva presència en pel·lícules mítiques del cinema americà. Una moto que ja en aquella època era baixeta de concepte, amb seient ampli, motor robust i estil diferenciador. Doncs bé, la marca japonesa ha decidit recuperar aquell disseny –ara gairebé mític– per crear un pràctic i insòlit model, la W800, i afegir-se a la proliferació de l'estil british ben present en els temps actuals.

L'estampa de la W800 es basa en la de la W1 de fa gairebé cinquanta anys, tot i que, evidentment, no ha estat fabricada com la primogènita. Els estàndards de qualitat són els actuals, però l'aspecte de la moto correspon al d'una clàssica restaurada amb el màxim afecte. A la part davantera destaquen la forquilla de disseny tradicional –amb fundes per protegir-ne els components– i el llum davanter rodó i de gran presència, sobre el qual trobem el comptaquilòmetres i el compta-revolucions també d'estil clàssic. El dipòsit de combustible té formes voluptuoses, amb acabats cromats que incrementen la qualitat del conjunt i el seu propi logotip, ben vistós i que dignifica la forma amb què s'ha fabricat aquesta sensual i pràctica Kawasaki. I a la zona posterior, els grans protagonistes són el seient llarg i força ampli –amb un rivet que ressegueix la línia de les cames del conductor i el passatger per minimitzar les possibles rascades en cas de frenades brusques– i l'elegant escapament que, com els d'abans, té corbes suaus i és allargat, amb silenciador de tipus Peashooter.

Què faria Steve McQueen?

La part cicle d'aquesta Kawasaki participa de gairebé les mateixes geometries i disseny estructural que la W1. Es basa en un xassís d'una sola biga central de tub d'acer quadrat, molt rígid i en el qual s'acoblen la forquilla i dos amortidors posteriors ajustables en precàrrega de molla. Vistes les característiques generals de la W800, estem absolutament convençuts que si el genial Steve McQueen hagués de tornar a escapar-se de la presó en la recreació del film La gran evasió, no dubtaria ni un instant a demanar aquesta bella i impactant Kawasaki.

MOTOR:
Bicilíndric. 773 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
48 CV a 6.500 rpm.
PARELL:
60 Nm a 2.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
Biga central d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 39 mm / Doble amortidor.
FRENS:
Disc 300 mm/Tambor 160 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
2,190/0.790/1,075 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,790 m.
PES:
217 kg.
PREU:
8.199 euros.
WEB:

Un motor bonic, fiable i resolutiu

La premissa que tenien els enginyers del motor de la W800 era que havia de ser un propulsor no només bonic i de marcat estil clàssic sinó que també havia de mostrar virtuts com ara lleugeresa i simplicitat, i que fes senzilla la conducció. D'aquí l'arquitectura bicilíndrica de quatre temps i amb un arbre de lleves amb engranatges cònics a la culata –de vuit vàlvules– per fer-lo ben vistós. Els cilindres estan calats a 360 graus i cadascun treballa totalment oposat a l'altre, la qual cosa reverteix en un so que rememora els que se sentien anys enrere. L'estètica i l'acústica, però, no són incompatibles amb la tecnologia més actual en gestió de combustible. La injecció electrònica en lloc del carburador suavitza molt el comportament i optimitza el consum de combustible i les emissions. Queda ben dissimulada per una placa cromada situada sota el dipòsit i propicia que la W800 equipi una bomba d'alta pressió externa, i no dins del mateix dipòsit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.