Canals

Tot un objecte de desig

La Ducati Streetfighter 848 té tot el que pot arribar a desitjar un adult amb mentalitat juvenil. Imatge imponent, xassís precís enfocat a l'esportivitat i motor de potència fluïda i progressiva

Quan Ducati va prendre la decisió de tirar la casa per la finestra i crear la Streetfighter amb motor Testastretta Evoluzione de 1098 cc, el model naked més descarat i irreverent de tota la seva gamma, molts ja van començar a salivar imaginant-se com seria una rèplica inferior, una moto igualment impressionant però molt més lògica i també una mica més econòmica, tractant-se del segment a què pertany. Doncs bé, per fi ha arribat aquesta petita obra mestra italiana denominada Streetfighter 848. És una moto que ofereix un equilibri excel·lent entre pes, potència i maniobrabilitat, i dotada d'un toc desenfadat i agressiu que queda materialitzat en una imatge d'allò més temptadora.

Fora del que és estrictament aparença, on tothom sap prou bé que una imatge val més que mil paraules, aquesta Ducati proposa una posició de conducció molt dominant, amb el cos situat de manera avançada però sense que aquesta característica condicioni una bona comoditat. El xassís és multitubular de tipus Trellis i té un angle de la forquilla davantera de 24,5 graus, inclinació calcada a la de les superbikes de la marca italiana. A la part posterior, hi té un monobraç d'alumini basculant una mica més llarg –amb la qual cosa també queda ampliada la distància entre eixos– per tal d'aportar més estabilitat en les acceleracions fulgurants. A més, la part de cicle d'aquesta Streetfighter 848 disposa dels millors components del mercat pel que fa a suspensions i frens, amb una sòbria forquilla invertida Marzocchi de 43 mm, un monoamortidor Sachs realment fiable i frens Brembo amb pinces radials que actuen de manera tan potent com eficient.

Maniobrabilitat superior.

La nova i sorprenent naked de Ducati no supera els 169 quilos de pes i té unes llandes de deu radis molt lleugeres –fabricades amb alumini i pintades de color negre– que minimitzen les masses no suspeses a fi i efecte d'aconseguir més maniobrabilitat. Van equipades amb uns pneumàtics de gran rendiment, els Pirelli Diablo Rosso Corsa. D'entre tots dos, destaca especialment el rendiment del pneumàtic posterior. Com que té una gran superfície de contacte amb el sòl, proporciona una tracció excel·lent en les acceleracions i una estabilitat notable en totes condicions i, per descomptat, en el pas per corba.

MOTOR:
Bicilíndric. 849 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
132 CV a 10.000 rpm.
PARELL:
93,5 Nm. a 9.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, tipus Trellis.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 245 mm.
ALTURA DEL SEIENT:
0,840 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,475 m.
PES:
169 kg.
PREU:
12.995 euros.
WEB:

Motor poderós i dinàmic

El motor 848 Testastretta d'onze graus, amb el disseny desmodròmic marca de la casa, és un derivat del que utilitza la versió superbike. Les xifres de potència i parell revelen un rendiment esportiu que s'aprofita en tot el règim de revolucions i assegura el gaudi en tota la corba de potència. Aquest motor utilitza un embragatge banyat amb oli (un quilo més lleuger que l'equivalent en sec), càrters en foneria amb procés Vacural per augmentar-ne la resistència i tapes de balancins i de l'embragatge en aliatge de magnesi. El sistema d'escapament és del tipus 2-1-2 i els col·lectors només tenen 1 mm de gruix.

Avantguarda tecnològica

El volum tecnològic d'aquesta naked rutilant és impressionant i, a més, accessible des d'una menuda pinya situada en la zona esquerra del manillar i integrada en la innovadora botoneria minimalista. Té control de tracció amb vuit nivells de sensibilitat (DTC), que analitza les dades segons la velocitat diferencial entre les dues rodes i ofereix un rendiment excepcional amb un màxim nivell de sofisticació. També disposa del sistema de gestió Ducati Data Analyzer (DDA) que consisteix en un software especial i memòria USB per poder obtenir dades dels paràmetres electrònics i passar-los a l'ordinador.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.