Canals

Un líder que se'ns presenta més poderós

Piaggio continua explotant el seu gran planter d'escúters emblemàtics, que ara dota d'un equipament superior, imatge millorada i tacte de conducció més esportiu. El resultat de tot això l'ofereix el nou Beverly Sport Touring 350

L'evolució constant és un dels principis que Piaggio aplica a tots i cadascun dels seus models. Per això, del Beverly, etiquetat com un dels escúters més ben valorats de la marca italiana –sobretot entre els de roda alta– se n'ha ampliat la família amb una versió que ha de resultar tan interessant per als que estan acostumats a circular únicament dins la ciutat com també per als que hi arriben procedents de l'extraradi.

El Beverly Sport Touring 350 és un escúter molt ben estudiat i elaborat. Presenta un disseny específicament elegant, amb línies ben fluides i que alhora emanen una sensació marcadament esportiva, ja que tota la plàstica queda rematada amb uns contorns bastant perfilats i els colors de la carrosseria han estat escollits específicament perquè combinin a la perfecció amb la tonalitat negra del motor. I si a més hi afegim que disposa d'un seient expressiu, de gran ergonomia i amb un sobredimensionat recolzament lumbar perquè el conductor tingui sempre l'esquena ben relaxada, el conjunt és pràcticament ideal.

La part de cicle manté com a base el característic xassís que tan bons resultats, quant a rigidesa i efectivitat, ha demostrat durant els últims anys. I més encara estant dotat de rodes altes, amb llandes de 16 polzades al davant i 14 al darrere. Aquesta última incorpora ara un pneumàtic més ample (150/70), que lògicament augmenta la superfície de contacte amb l'asfalt i proporciona un xic més de tracció i estabilitat. La suspensió, de tacte suau a baixa velocitat i ben ferma a mesura que es va enfonsant, disposa d'una molt ben contrastada forquilla davantera convencional i doble amortidor posterior, ajustable en quatre posicions.

Una de les principals diferències entre aquest escúter i les seves versions precedents està en l'equipament de seguretat activa. I és que el flamant Beverly Sport Touring 350 pot disposar de sistema d'antiblocatge de frens (ABS) i, el més sorprenent, també de control de tracció (ASR). I és que l'augment de potència i parell que aporta el nou motor té un perfecte complement amb aquesta més que recomanable tecnologia, inèdita fins ara en un escúter.

MOTOR:
Monocilíndric. 330 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
33,3 CV a 8.250 rpm.
PARELL:
32,3 Nm a 6.250 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Automàtic CVT.
XASSÍS:
De tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional 35 mm / Doble amortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,560 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,795 m.
PES:
177 kg.
PREU:
4.459 euros.
WEB:

Relació ideal entre pes i potència

El nou motor monocilíndric de 330 cc del Beverly Sport Touring és refrigerat per aigua i alimentat per una precisa injecció electrònica. Se li ha augmentat cubicatge –amb valors de potència i parell propis d'un escúter de 400 cc, però uns 10 quilos més lleuger–, amb la qual cosa aquest Piaggio admet la comparació amb un maxiescúter sense haver de recórrer a cilindrades superiors. Un propulsor especialment treballat en la dinàmica dels fluids perquè el consum de gasolina i les emissions siguin menors. El sistema de transmissió també ha estat reajustat amb un nou embragatge automàtic banyat amb oli que ofereix més empenta en arrencades i durant els primers dos terços del seu recorregut. Tot això, paral·lelament a l'augment de durabilitat del motor –amb intervals de manteniment cada 20.000 km–, encara que sigui sotmès a contínues demandes de potència en règims alts.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.