Canals

Aire fresc dins la ciutat

La K-Pipe 125i és la primera «naked» de Kymco, un model d'imatge marcadament transgressora, dimensions contingudes i molt fàcil de conduir

Marca d'allò més resolutiva dins el segment dels escúters, Kymco no ha volgut quedar enrere en la recerca de la innovació. És per això que ha creat aquest pràctic, versàtil i econòmic model urbà denominat K-Pipe, una mena de barreja entre un escúter esportiu i una naked. Un producte dirigit a la gent jove i que té en el minimalisme i el sentit pràctic uns factors crucials en la utilització urbana. La discreta carrosseria defuig elements superflus i l'ergonomia està molt ben treballada, amb els laterals del dipòsit de gasolina enfonsats per poder-hi acoblar bé les cames, el manillar força ample i situat a una distància idònia i l'altura del seient més que correcta, per oferir una bona sensació de seguretat sigui quina sigui la tècnica i destresa del conductor.

En la percepció de gran facilitat de conducció també hi tenen a veure un motor de potència més aviat continguda i consum de gasolina irrisori (2,48 litres/100 km) i el canvi de quatre marxes amb embragatge semiautomàtic, que permet apujar o abaixar la palanca situada en el peu esquerre sense prémer cap maneta d'embragatge. Un tipus d'ús molt estès en mercats asiàtics, el qual proporciona una gran robustesa i facilita molt les coses al conductor.

MOTOR:
Monocilíndric. 123,6 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
8,16 CV a 7.500 rpm.
PARELL:
8,5 Nm a 5.500.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Per aire.
CANVI:
Semiautomàtic, quatre marxes.
XASSÍS:
Multitubular.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Monoamortidor.
FRENS:
Disc 276 mm / Tambor 140 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,290 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,800 m.
PES:
102 kg.
WEB:

Simplicitat i efectivitat són els valors de la part de cicle

Ja se sap que la confiança és la sensació ideal per a qualsevol persona que condueix una moto. I la K-Pipe la transmet a la perfecció gràcies a una part de cicle molt ben estudiada i compensada. I és que el xassís –multitubular i amb el motor autoportant– és molt estret i lleuger, i un 10% més rígid si se'l compara amb el de qualsevol escúter de la mateixa cilindrada. La distància entre eixos també s'ha mirat de contenir com més millor per ajudar a fer que la conducció en espais reduïts sigui més àgil i eficient. Els elements que vesteixen la part de cicle vénen marcats per la correcta i ferma suspensió de tacte esportiu i un sistema de frens diferenciat en cada eix, amb disc al davant i tambor al darrere. Una combinació poc utilitzada ara a Europa però que contribueix a mantenir a ratlla el preu. Cal destacar també la pantalla informativa específica per a aquest model, amb caràcters en format digital de gran suficiència en la utilització de la K-Pipe en el dia a dia dins la ciutat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.