Canals

Amb la precisió com a màxima gran virtut

Triumph ha vestit de gala la Speed Triple, la «naked» d'alta cilindrada de la marca britànica, i ha aconseguit l'excel·lència de conducció que manifesta aquesta rutilant versió distingida amb la lletra R

Que una de cada vuit motos que Triumph ven a Europa sigui una Speed Triple certifica la importància que aquest model –una de les referències actuals entre les naked d'alta cilindrada– té per a la marca britànica. De fet, en aquesta moto hi té tot un emblema, tal com ho avalen les més de 70.000 unitats venudes des de l'any 1994, quan va arribar al mercat. I a partir de tan magnífica base, Triumph ha desenvolupat el concepte denominat premium esportiu, que incorpora les millors gales en format d'equipament per crear la versió R d'acord amb el que demanen els usuaris més exigents de motos de gran cilindrada.

El resultat no podria haver estat millor, ja que amb la Speed Triple R s'ha aconseguit un model molt fàcil de conduir, exquisit pel que fa a nivell de qualitat i acabats, de gran perfeccionament dinàmic i que a nivell general evoca l'excel·lència. Per arribar fins aquí, els enginyers de Triumph van començar a treballar l'any 2009 en la vessant més tècnica del xassís i les geometries conjuntament amb Öhlins, la marca sueca de suspensions. Una labor minuciosa que va incloure múltiples proves en diferents circuits de velocitat fins a aconseguir no només millorar constantment els registres cronomètrics sinó també el punt de precisió i facilitat de conducció proposats.

El procés va comportar una acurada revisió de la distribució dels pesos i també es van variar l'altura del conjunt respecte del sòl, les geometries de la pipa de direcció i les formes del carenat, que en la versió R trasllada més pes a la roda davantera que en la Speed Triple estàndard. Tots aquests canvis han revertit en un conjunt de gran poder motriu però alhora d'una facilitat de conducció sorprenent. Més encara si es té en compte que aquesta Speed Triple R té un dels seus punts forts en la lleugeresa, gràcies a la utilització d'unes noves llandes d'alumini forjat de 17 polzades que redueixen considerablement el pes (2 quilos) i les inèrcies en les frenades. L'aportació d'Öhlins es materialitza amb la forquilla davantera NIX30 i el resolutiu amortidor TTX36, calibrats específicament per aquest model equipat amb pneumàtics Pirelli Diablo SuperCorsa SP.

MOTOR:
Tricilíndric. 1.050 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
135 CV a 9.400 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,435 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,825 m.
PES:
214 kg.
PREU:
14.690 euros.
WEB:

Un canvi millorat per complementar un motor excepcional

Actualment són sorprenents les aptituds del motor de tres cilindres que temps enrere va comportar maldecaps –ara totalment oblidats– a Triumph. La contundència que ofereix està fora de dubte, més encara si es valora la relació entre cilindrada i potència. Però encara sorprèn més la fermesa amb què transmet la força a la roda, amb una progressivitat d'allò més excepcional i sense haver de recórrer a control de tracció ni altres ginys electrònics per posar les coses fàcils al conductor. La Speed Triple R també mostra una profunda millora en la caixa de canvis, en la qual han estat redissenyats deu dels dotze engranatges per tal aconseguir un increment de la precisió i més suavitat de funcionament. Disposen de quatre puntes –en lloc de cinc– i les toleràncies han estat reduïdes en la majoria de les marxes, la qual cosa es tradueix en una superior resistència i més durabilitat.

Llandes especials i frens més potents

Fabricades per Otto Fuchs i mecanitzades per PVM, les noves llandes de 17 polzades de la Triumph Speed Triple R tenen unes formes suaus i les parets molt fines. I també són notablement lleugeres, la qual cosa ajuda a reduir considerablement les inèrcies en les frenades, que segons la marca són un 5% més eficaces que en la versió estàndard d'aquesta moto. L'optimització, que s'agraeix, s'ha aconseguit amb la pinça monobloc Brembo davantera combinada amb dos discos flotants de 320 mm. I qui vulgui un nivell superior de seguretat, només ha de decidir-se per la versió de la Speed Triple R amb ABS, una aconsellable inversió de 600 euros. Els que es plantegin gaudir d'aquesta moto en circuit no han de patir per la intervenció de l'ABS, ja que sempre el podran desconnectar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.