Canals

Aventurera i sofisticada

Honda dirigeix la majoria dels seus nous models cap a la versatilitat i polivalència. Dos valors ben presents en la nova Crosstourer, una «trail» de gran format i d'allò més poderosa i segura

Quan en el món del cotxe van aparèixer els denominats SUV va començar una autèntica revolució. I Honda aplica ara en les seves noves motos una filosofia similar: útils per a cada dia i capaces d'oferir bones prestacions en les estones de lleure. En són un bon exemple l'NC 700 X o la més urbana Integra. Però faltava el model que representés el màxim exponent d'aquesta nova fornada, amb el repte afegit de substituir un dels mites de la marca en el segment trail: la Varadero 1000. El relleu ja és aquí, amb la sofisticada i innovadora Crosstourer.

Yosuke Hasegawa, líder del projecte, sabia perfectament els quatre puntals que havien de constituir la imponent Honda Crosstourer: comoditat, versatilitat, innovació i seguretat. El primer d'aquests punts és vital, ja que la posició de conducció i l'ergonomia de la part superior de la carrosseria permeten realitzar llargs recorreguts –amb acompanyant o no, tant li fa– sense que el físic se'n ressenti.

El seient permet mantenir l'esquena en posició ben recta, el manillar és alt i molt ampli i la protecció de la pantalla i la carrosseria lateral deixen arrecerat tot el cos de forma extraordinària. El segon valor es troba en una part de cicle de grans dimensions però amb un equilibri i repartiment de pesos d'allò més ben aconseguits. Té un xassís molt versàtil i estable, apte per a qualsevol tipus de carretera, amples, estretes o amb rectes llarguíssimes; fins i tot en pistes de muntanya de poca dificultat. I el llarguíssim recorregut de les suspensions permet absorbir molt bé qualsevol irregularitat de l'asfalt i proporciona una conducció més que dinàmica.

Pel que fa a la innovació, cal reconèixer que Honda sempre l'ha tingut ben present en la majoria dels seus productes. I, és clar, aquesta poderosa trail no podia ser menys. Per això pot anar equipada amb transmissió manual o bé amb el revolucionari canvi semiautomàtic DCT de doble embragatge, ideal per la suavitat de funcionament, per viatjar amb comoditat i facilitar la conducció d'aquesta moto de 275 quilos, que, també cal dir-ho, no es noten gaire quan està en moviment. Finalment, cal destacar que la seguretat és un dels punts més forts gràcies al sistema de frenada C-ABS combinada –de gran eficiència, potència i millor tacte– i el control de tracció TCS desconnectable, tot i que no sigui gens recomanable fer-ho.

MOTOR:
4 cilindres. 1.237 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
129,2 CV a 7.750 rpm.
PARELL:
126 Nm a 6.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual o semiautomàtic DCT.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor amb sistema Pro-link.
FRENS:
Doble disc 310 mm / Disc 276 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,595 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,850 m.
PES:
275 kg (10 més amb DCT).
PREU:
15.599 euros (1.000 més amb DCT).
WEB:

Poderós i diferenciador

L'arquitectura de quatre cilindres en forma de V del motor fa que la part superior sigui molt estreta. Basat en el de la VFR 1200 F, els canvis interns –cilindres oberts a 76 graus i cigonyal desfasat a 28 graus– aporten temperament en qualsevol règim i progressivitat extraordinària. I l'accelerador electrònic ho remata amb una gran sensació de finesa.

DCT, la millor opció

El canvi DCT (Dual Clutch Transmission) li escau d'allò més bé a aquest nou model de Honda. Les relacions són més curtes, ofereix un xic més de sobrerègim i permet triar entre tres modes d'ús: per a llargs recorreguts i reduint el consum de gasolina de forma notable; conducció dinàmica, o bé funció manual, amb polsadors a la zona esquerra del manillar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.