Canals

«Naked» a l'estil zen

Inicialment les motos elèctriques eren pesants, d'estètica estranya, poca autonomia, baix rendiment i sensacions de conducció més aviat austeres. Però tot això s'ha acabat i en tenim una bona prova amb la Zero S, una «naked» revolucionària amb totes les de la llei

El punt d'inflexió en el mercat de les motos elèctriques ja ha arribat. I ho fa de la mà de Zero Motorcycles, la marca californiana que ha aconseguit que la revolucionària S sigui una autèntica moto, funcioni exactament com una moto i es comporti com a tal. Però no amb l'habitual motor tèrmic sinó amb un propulsor elèctric que no desprèn ni un gram de CO2 a l'atmosfera ni cap tipus de soroll. Una moto que acredita uns valors que fins ara no tenia cap altra amb propulsió elèctrica. L'autonomia supera els 180 km gràcies a les noves bateries ZF9, uns dipòsits d'emmagatzematge de 9 kWh amb una vida estimada de 495.000 quilòmetres. Dit d'una altra manera, capaç d'arribar als 3.000 cicles de càrrega i descàrrega garantits per la marca, cadascun dels quals requereix nou hores per obtenir la màxima capacitat amb el carregador normal o bé 2,4 hores amb el carregador ràpid de quatre velocitats.

Aquesta és la carta de presentació d'un model que pot cobrir a la perfecció les necessitats de qualsevol posseïdor del permís de conducció A o B de cotxe, àvid de sensacions motociclistes i que no s'havia decidit a fer el pas. I és que la Zero S és una naked de clara vocació urbana però també amb prou rendiment fora de la ciutat i en carreteres sinuoses, propulsada per un motor electromagnètic Z-Force alimentat per corrent continu i amb controlador Brushless amb fre regeneratiu. Una moto d'imatge transgressora i cridanera amb la qual no passa gens desapercebuda i dotada d'una potència motriu que supera notablement la dels millors propulsors de 250 cc, sobretot per la gran capacitat de parell i empenta, i amb una velocitat punta que sorprèn de veritat: 142 km/hora.

La part cicle està basada en un xassís de gran rigidesa, molt robust i que trasllada el pes del conjunt a la part més baixa i centrada possible. Està fabricat amb alumini de grau aeroespacial i les seves geometries permeten una conducció extremadament esportiva i de gran capacitat de moviments, sobretot en espais reduïts. Disposa d'unes suspensions molt lleugeres i de caire esportiu, amb una forquilla invertida de recorregut més aviat curt i força dura, i un monoamortidor ancorat a un rígid basculant de similars característiques dinàmiques que la forquilla. Ambdues es poden regular de forma molt variada i precisa, i quant a frens, també demostra un gran nivell.

MOTOR:
Elèctric magnètic de flux permanent.
REFRIGERACIÓ:
Per aire forçat.
ENGEGADA:
Elèctrica.
BATERIA:
Z-Force, de ió-liti.
CAPACITAT BATERIA:
9 kWh.
CARREGADOR:
Integrat.
TRANSMISSIÓ:
Una marxa, sense embragatge. Corretja dentada.
XASSÍS:
Doble biga d'alumini grau aeroespacial.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 38 mm / Monoamortidor.
FRENS:
Disc 310 mm / Disc 220 mm.
ALTURA SEIENT:
0,832 m (opcional, 0781 m).
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1.438 m.
PES:
155 kg.
PREU:
13.995 euros.
WEB:

N'hi ha prou amb 1,34 euros per recórrer 183 km

El salt qualitatiu en tots els aspectes que aporta la Zero S fa augmentar els pros quant a la utilització i futur d'aquest tipus de motos. I l'argument definitiu és que amb només 1,34 euros es poden recórrer 183 quilòmetres. Amb una posició de conducció molt dominant i una altura força reduïda d'un seient d'escuma molt dura, la Zero S ofereix unes sensacions molt esportives. Tot i que és força ampla en la zona central –on hi ha la bateria– permet fer moviments ràpids i efectius gràcies a la rigidesa del conjunt i la fermesa de les suspensions. Quant al motor, conjunta interessants prestacions, molt bona autonomia i una finesa de funcionament espectacular, amb un lleuger brunzit gairebé imperceptible i una arrencada des de parat molt progressiva. I gràcies a la transmissió per corretja Poly Chain GT Carbon –sense manteniment– tampoc es perceben els molestos sorolls de les típiques cadenes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.