Canals

La filosofia del minimalisme

Harley-Davidson manté ben viva l'essència de creacions del passat en els seus nous models d'aquest any. Una prova d'això és la senzilla i alhora bella Softail Slim, de marcada personalitat i amb un disseny basat en el principi que diu que hi ha vegades en què menys esdevé més

Harley-Davidson ho ha tornat a fer, renovar per enèsima vegada un dels seus models més clàssics i reduir-li els elements superflus a la mínima expressió. Tot això per atorgar més protagonisme al cor de la moto, el motor, per tal que esdevingui el centre d'atenció de qualsevol amant de l'univers Harley. El resultat d'aquest retorn als orígens el tenim en la Softail Slim, la qual recorda les clàssiques bobbers dels anys 40 o 50. És un model bàsicament sobri però ple de detalls, amb un aspecte intencionadament auster i que deixa de banda gairebé la totalitat dels cromats tan típics de la marca americana per donar pas al domini de la pintura negra amb tocs brillants en elements com ara el llum, el manillar i les llandes, de reduïda altura i bona amplada. Fins i tot, les tapes de les culates no estan cromades sinó polides i els cilindres són de color negre per dissimular-los sota el compacte i arrodonit dipòsit.

Ha incidit tant la filosofia minimalista en el disseny d'aquesta nova Harley que Casey Ketterhagen, el responsable del seu disseny, havia decidit eliminar el parafang davanter. Una aposta que, per radical, finalment no va fructificar però que sí va servir per reduir-ne tant les proporcions com la presència d'elements en la carrosseria. N'hi ha, però, que per identificatius no passen gens desapercebuts. Entre els més vistosos hi ha el manillar Hollywood, de baixa altura, amb un angle d'allò més marcat amb reforçament central i la possibilitat (amb l'elevador pull-back, opcional) de moure'l cinc centímetres cap enrere sense haver de canviar cables ni comandaments.

També fan un magnífic efecte la forquilla tipus Springer, el seient individual amb el vistós entapissat tuck-and-roll i els cridaners escapaments shotgun superior i inferior amb silenciadors slash-cut. La Softail Slim disposa de carcassa del llum rodó amb llistons perforats, estreps en forma de mitja lluna, tapa del filtre de l'aire de forma ovalada i parafang posterior retallat de forma poc convencional. Aquesta Harley pot disposar del paquet de seguretat que inclou l'ABS i el sistema de mans lliures de proximitat.

MOTOR:
Twin Cam. 1.688 cc. 4 temps.
PARELL:
132 Nm a 3.250 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Tubular, d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional / Doble amortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,650 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,650 m.
PES:
305 kg.
PREU:
21.000 euros.
WEB:

Una combinació d'allò més encertada

La Harley-Davidson Softail Slim inclou el reconegut motor Twin Cam 103B de 1.688 cc, ancorat de forma rígida al xassís. Aquest propulsor disposa d'eix de balanceig, és refrigerat per aire forçat i gràcies a l'Automatic Compression Relesase (ACR) aconsegueix una xifra de parell de 132 Nm a un règim molt baix, només 3.250 rpm. El xassís és una imitació del que s'havia utilitzat ja fa molts anys, amb unes línies netes que evoquen l'estil vintage, sense suspensió posterior però sí amb amortidors muntats de forma horitzontal i ben amagats entremig dels tubs del bastidor. L'estructura d'aquesta Softail Slim ha estat concebuda per poder rebaixar al màxim l'altura del seient, que queda a només 65 centímetres del sòl. Això, afegit als estreps situats en una zona molt avançada, es tradueix en una posició de conducció en què les extremitats queden ben estirades.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.