Canals

Un símbol amb el cor renovat

A més de les encantadores línies pròpies de la Vespa i virtuts com la facilitat de conducció i sentit pràctic, les flamants versions LX i S tenen en el nou motor de tres vàlvules un altre argument al seu favor

No és cap secret que la Vespa representa un dels símbols més significatius de la història de les motos, de l'estil italià i, retrocedint en el temps, d'una manera d'entendre la vida. Uns valors que sota la tutela de Piaggio tornen a tenir una gran força. I és que si l'essència del passat, de la llibertat i de la bellesa està molt ben valorada en l'actual món de la moto, la Vespa manté a la perfecció l'essència d'aquell model que va néixer avançat al seu temps.

Ara, amb 66 anys d'història i més de 17 milions d'unitats venudes arreu del món, aquesta icona per excel·lència d'escúter urbà es modernitza amb dues versions d'allò més estilitzades: la LX, de clara vocació classista, i la S, d'accent més esportiu. La LX se'ns mostra esplèndida, elegant i plena de detalls. Sobretot en la zona frontal, on destaquen els cromats en l'avisador acústic i la menuda cresta de formes característiques. Disposa de parafangs davanter, llandes d'alumini de cinc radis, roda davantera d'onze polzades i un toc magnífic com és el logo de Vespa integrat en els punys.

Els acabats són molt acurats, sobretot en la zona de la instrumentació i en el pràctic espai rere l'escut, ideal per portar objectes de reduïdes dimensions. La part cicle disposa de la clàssica estructura d'acer amb suspensió davantera de braç oscil·lant –d'origen aeronàutic– i amortidor de doble efecte, igual com el posterior, ajustable en precàrrega en quatre posicions. Un conjunt que aporta efectivitat i comoditat en qualsevol tipus de situació.

De la versió S, se'n pot dir que és l'autèntica hereva de l'esperit esportiu de Vespa. La seva imatge és més dinàmica i fresca, sense dissimular gens ni mica que va dirigida a un públic eminentment jove o d'esperit juvenil. L'aspecte és més minimalista, alguns cromats són substituïts per detalls de color negre i tant la forma quadrada del llum i els miralls com la corbata frontal diferencien fàcilment aquesta versió, que respecte de la LX també presenta grafismes diferents al quadre d'indicadors.

MOTOR: Monocilíndric. 124 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 11,6 CV a 8.250 rpm. PARELL: 10,7 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica PI. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Variador automàtic CVT. XASSÍS: Làmines d'acer amb reforços laterals. SUSPENSIONS: Monobraç amb amortidor/ Monoamortidor hidràulic. FRENS: Disc 200 mm / Tambor 210 mm. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,280 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,785 m. PREUS: 3.189 euros (LX) i 3.489 euros (S). WEB: www.es.vespa.com.

El motor de tres vàlvules, una petita joia

Més enllà del que és estrictament estètic, la novetat tecnològica més important d'aquesta Vespa és el nou motor de tres vàlvules –dues d'admissió i una d'escapament– que optimitza prestacions, consum i emissions respecte de les versions anteriors de dues vàlvules. Aquest propulsor monocilíndric de 125 cc i quatre temps disposa d'una avançada injecció electrònica, baixa fricció dels elements interns, nou cigonyal, arbre de lleves sobre coixinets, balancins amb rodaments i sistema de refrigeració –per aire forçat– redissenyat. Disposa d'engegada elèctrica –més silenciosa i eficient– i, comparat amb el de dues vàlvules, millora substancialment les prestacions, tant de potència (7%) com de parell (10%), acceleració i velocitat (2%). I el consum de gasolina s'ha reduït un 30% mentre que els intervals de manteniment ara estan programats cada 10.000 quilòmetres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.