Comunicació

La revista ’Rockdelux’ torna en format digital de la mà del Primavera Sound

La nova etapa del mitjà musical arrencarà el proper 14 de desembre

El projecte seguirà dirigit per Santi Carrillo i Juan Cervera en el terreny editorial, així com Francesc Vaz al departament comercial

La revista musical Rockdelux, que al maig va anunciar el seu tancament, tornarà la setmana vinent en una versió digital i de la mà del Primavera Sound, segons ha anunciat la promotora en un comunicat.

El 14 de desembre serà el dia que s’inaugurarà la segona etapa de la revista, 100% en línia a rockdelux.com i amb una posta pel “periodisme de qualitat” a través d’un model de subscripció de pagament.

El mitjà passarà de ser mensual i en paper a ser de publicació diària i en format digital com a “signe dels temps”.

El projecte seguirà dirigit per Santi Carrillo en el terreny editorial, i tindrà Francesc Vaz al departament comercial. Juan Cervera serà l’assessor editorial i Gemma Alberich la responsable de disseny.

L’estructura es complementarà amb col·laboradors i fotògrafs que han participat al mitjà durant la seva trajectòria, i s’hi sumarà l’equip del Primavera Sound.

La nova etapa de Rockdelux incorporarà l’essència del mitjà en línia Indiespot, dirigit per Aleix Ibars, i que també s’acomiadava el març després de 13 anys de trajectòria. Aquesta integració de l’extinta web musical es materialitzarà en una secció dedicada íntegrament a artistes i bandes emergents, coordinada per l’equip d’Indiespot.

Després de 35 anys de trajectòria del mitjà, la promotora rescata el projecte amb nous continguts a diari, una imatge “completament actualitzada” i un enfocament que unirà l’experiència de la capçalera amb la visió renovadora de la nova generació digital, de manera que serà “igual, però diferent”. De fet, aquest és el lema de de la campanya de retorn de la revista, que vol acompanyar els lectors veterans i sumar a nous seguidors que “no s’hi sentien representats”.

La línia de la revista serà el periodisme que fuig del “sensacionalisme i l’amateurisme”. L’equip de col·laboradors s’ampliarà per abastar noves veus i latituds, amb un èmfasi renovat en el continent americà, i firmes convidades que “enriquirà la pluralitat i diversitat” de la capçalera.

Noves seccions
Als pilars de la revista (la música, les sèries, el cinema, la literatura i els còmics) se sumaran altres expressions culturals com els videojocs, la moda, la gastronomia i l’esport, “sempre amb el rigor característic de la publicació”.

L'editora ja ha posat a la venda abonaments mensuals a un preu de 3,99 euros (amb una oferta inicial d’un euro el primer mes) o anuals a un preu de 40 euros.

La promotora ha destacat la seva “aliança històrica” amb Rockdelux com a prescriptora d’un dels seus escenaris més estimats i capçalera de referència de diverses generacions. Aquesta aliança garantirà el funcionament “autònom i independent” de la revista “per respecte a la història i la transcendència” del mitjà.

Des de Primavera Sound assenyalen que després d’un comiat “pràcticament per sorpresa” enmig dels mesos més incerts de la pandèmia, el projecte musical va “deixar orfes” milers de lectors i va produir un “buit” en el periodisme cultural espanyol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia