cultura

teatre

Família i mentides

Marta Barceló guanya el VI Torneig de Dramatúrgia Catalana, en un ‘combat' amb Jordi Vallejo marcat per les relacions familiars

La gran final, presentada per Clàudia Cedó, va omplir la sala La Planeta d'un públic molt fidel

Família i mentides per pietat, per contracte o per pura supervivència. Aquest seria a grans trets l'eix narratiu compartit per les dues obres que ahir van arribar a la final del VI Torneig de Dramatúrgia Catalana del Festival Temporada Alta, que va guanyar l'autora mallorquina Marta Barceló (Palma, 1973) amb Tocar Mare, un text interpretat per Maria Rodríguez i Isabel Rocatti. El finalista va ser Jordi Vallejo amb Súbita, posat en escena pels actors Sílvia Bel i David Bagés. Així ho van decidir amb els seus vots els espectadors que van omplir la sala La Planeta de Girona, tant a la platea com a les cadires instal·lades als dos laterals del ring de boxa que és l'atípic escenari d'aquest popular torneig amb molts seguidors fidels. Com va dir l'àrbitre, la dramaturga banyolina Clàudia Cedó –guanyadora del torneig de l'any passat–, Marta Barceló va aconseguir “la glòria i un sopar a El Celler de Can Roca”, i per la reacció entusiasta del públic davant d'aquesta segona part del premi va quedar clar que la glòria està molt poc valorada actualment.

El torneig va començar poc després de les 8 del vespre, quan Cedó va triar dues voluntàries entre el públic per fer de massatgistes dels dos autors / púgils, abans que s'enfrontessin en una pantomima bastant ben resolta de boxa en acció. Tot seguit, una moneda de 50 cèntims llançada a l'aire va decidir que el text de Jordi Vallejo seria el primer de la vetllada. En la seva lectura dramatitzada, Sílvia Bel i David Bagés van interpretar un matrimoni que comença parlant d'una aparent infidelitat i s'acaba embolicant en una sèrie de “bucles” de mentides piadoses sobre la salut d'ell i la del seu fill en comú, que al final resulta no ser-ho del tot.

Tan dinàmic i divertit com el text de Vallejo, però amb un contrapunt tràgic i uns salts temporals molt ben construïts, Tocar Mare de Marta Barceló mostra la relació d'una mare (Isabel Rocatti) i una filla (Maria Rodríguez) que ho arriben a ser mitjançant un contracte que ho té gairebé tot previst, excepte la clàusula dels sentiments. Barceló va saber també aprofitar millor l'espai del ring per crear diferents situacions i moments molt intensos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Llibres

Neix Abacus Futur, que integra Abacus, Enciclopèdia, Viena i Suma Llibres

Barcelona
Música

Jove, de franc i en català: un cartell de luxe per al Clotilde Fest 2024

Barcelona
Cultura

25 cites castelleres en el desè aniversari de Tarragona, Ciutat de Castells

Tarragona
Música

Marc Parrot inaugura Perifèria Cultural 2024

Girona
ARQUEOLOGIA

Comencen les prospeccions prèvies a la rehabilitació de la necròpolis de Tàrraco

TARRAGONA
TEATRE

Un espectacle a la Model reclama la revisió judicial del cas Puig i Antich

BARCELONA
Art

Els artistes surten del Niu i aixequen el vol a Sant Martí Vell

Sant Martí Vell

L’oferta de grans musicals en català es multiplicarà per nou

Barcelona
TEATRE

La Zaranda convoca els artistes joves al Romea amb ‘Manual para armar un sueño’

BARCELONA