dansa

Cultura

Envellir amb Pina

Alain Platel presenta al Temporada Alta ‘Out of context - for Pina’, una peça estrenada fa una dècada que es reposa un cop l’any

Alain Platel celebra que “en allò que no es pot expressar amb paraules hi arriba el cos”

El coreògraf Alain Platel calcula que totes les seves produccions tenen una explotació de dos anys. No li agrada comptar amb peces de repertori ni tampoc haver de substituir els ballarins que hi ha al repartiment original. L’única excepció del seu historial és Out of context - for Pina. La peça, que es va crear quasi accidentalment, a partir de les propostes dels ballarins i sense cap vestuari ni música ni concepció prèvia, es va estrenar pocs mesos després de la mort de Pina Bausch. La companyia, formada per membres de Les Ballets C de la B però també d’altres membres d’arreu del món, va demanar que volia envellir amb aquesta peça, comprovar com evoluciona el seu cos i la seva dansa a partir de la mateixa coreografia. Per aquest motiu, es programa l’espectacle un cop l’any. Temporada Alta feia anys que li anava al darrere. Per fi ho ha aconseguit. Es representa al Teatre Municipal de Girona aquest vespre (20.30 h) i demà (18 h).

El coreògraf es va reunir amb els ballarins dimarts a la tarda. Una hora abans, es trobava amb la premsa i confessava que estava frisós de veure’ls perquè havia vist que una de les ballarines tenia canes. La cita a Pina Bausch era imprescindible, tot i que no hi ha cap referència explícita. En tot cas, admet aquest fundador fa 30 anys d’una companyia que ha estat bressol de carreres com la de Sidi Larbi Cherkaoui o Akram Khan, que les possibles picades d’ullet a Pina són inconscients. Platel es mou en la dansa teatre sempre amb una presència notable de la música. En aquest espectacle no hi podia haver músics en directe i, per això, la tria dels temes musicals és ben eclèctica. No hi ha una tesi de fons. Tot i que poden disposar d’un micròfon per expressar-se, també es distancien. Platel celebra que “en allò que no es pot expressar amb paraules hi arriba el cos”. És una peça dramatúrgicament senzilla: arriben, ocupen l’espai i marxen. Hi ha una tela vermella (que va aparèixer a la sala d’assaig) que guanya una gran presència. Abans de cada represa, es fan uns dies d’assaig per decidir amb quin tipus de material treballaran. Platel, a qui li agrada el contrast entre la violència i la dolçor, només reordena el que els ballarins disposen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor la presentadora i actriu mexicana Verónica Toussaint

Cultura

Mor Tony McFarr, el doble d’acció de Chris Pratt i Jon Hamm

música

Pol Bordas estrena ‘Cor petit’ amb la ‘col·labo’ de Figa Flawas

girona

La Casa Natal de Dalí, guardonada en els Premis CETT Alimara

FIGUERES

L’Ajuntament de Portbou torna a ser patró de la Càtedra Walter Benjamin

PORTBOU
música

Cala Vento versiona ‘Pau’ d’Els Pets en el seu vintè aniversari

girona
cinema

Nous membres d’honor de l’Acadèmia del Cinema Català

barcelona
cultura

Nova passarel·la per veure millor les petjades de dinosaure al jaciment

Fumanya
Kike Maíllo
Director de cinema

“Quan l’èxit no neix del talent, és efímer i buit”

Barcelona