Cinema

Han Solo sense encant

La nova producció de la saga de ‘La guerra de les galàxies’, centrada en el cèlebre personatge i dirigida per Ron Howard, es presenta a Canes i causa avorriment

Després de matar-lo en una seqüela de La guerra de les galàxies, Han Solo ha revingut en la nova preqüela de la llunyana (quasi tant en el temps com ho és en l’espai la fictícia galàxia imaginada per George Lucas) primera entrega de la saga. A Solo: una historia de Star Wars, que s’ha projectat fora de competició a Canes, ha revingut com el jove (encarnat per Alden Ehrenreich, que no fa oblidar precisament Harrison Ford) que se situa fora de la llei per sobreviure a l’Imperi i a les bandes que trafiquen amb l’energia.

A la manera de l’esperit aventurer de Han Solo, que fa el seu aprenentatge descobrint que només pot fiar-se del pelut Chewbacca en l’inici de la seva relació, aquest film renuncia a les disquisicions morals de la saga en clau de maniqueisme transcendental i, encara que ho esbossi, a la confrontació entre l’Imperi i l’Aliança Rebel. Tal cosa el condemna pràcticament a la mera acció per la qual s’esdevenen persecucions i combats avorrits, afegint-s’hi amistats, traïcions i una història d’amor sense encant, que, de fet, manca en tot el film. Hi ha la iconografia de La guerra de les galàxies, amb tota mena de criatures sorprenents, però s’ha de tenir present que la direcció va assumir-la Ron Howard, tan fidel a la indústria com poc creatiu.

D’altra banda, a concurs s’hi ha presentat En guerre, del francès Stéphane Brizé, que, després d’adaptar Guy de Maupassant a Une vie, retorna a la inquietud social davant del present laboral manifestada a La llei del mercat, film sobre un home a l’atur amb el qual Vincent Lindon va triomfar fa tres anys a Canes.

Lindon torna a ser el protagonista absolut d’En guerre, però amb la contradicció que suposa ser-ho en una pel·lícula que aborda la lluita col·lectiva dels treballadors d’una fàbrica automobilística (en una filial francesa d’una empresa alemanya) en contra d’un tancament lligat a la deslocalització. Aquest protagonisme no només fa que la càmera, assumint d’una manera artificiosa moviments pròxims al documental militant, busqui sempre la presència de Vincent Lindon, sinó que mena a fer del seu personatge un heroi i fins i tot un màrtir. Això últim es concreta en un final que és un error no només narratiu, sinó, sobretot, polític essent aliè a la idea que resistir és encaixar les derrotes per seguir lluitant.

‘Voyeur’ a Los Angeles

L’altre film ahir a concurs, el nord-americà Under the Silver lake, posa en escena el deambular al·lucinat d’un voyeur a Los Angeles a partir de la desaparició d’una de les seves veïnes. El seu director, David Robert Mitchell, fa una referència explícita a La finestra indiscreta, de Hitchcock, i sembla procedir com si fos un doble de Brian de Palma. El film atrapa inicialment, però acaba perdent-se en voler abastar massa i ser sempre sorprenent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ester Boquera Diago
Directora de ‘Les publicacions de la Generalitat de Catalunya, 1931-1939

“La Generalitat republicana va editar quasi 90 títols a l’any”

Banyoles
art / música

Més de 40 artistes de diferents disciplines, al Wart Project 24

sant jordi desvalls
música

Joanjo Bosk reprèn la línia poètica amb ‘Cançó de repòs’, de Leveroni

figueres
Cultura

Mor Margot Benacerraf, figura històrica del cinema veneçolà

música

El grup tarragoní Stromboli Jazz Band, en un festival de ‘dixieland’ a Portugal

tarragona
Cultura

La Patum Infantil omple de balls i salts la plaça de Sant Pere

Berga

L’Escola de Teatre La Diana estrena ‘Un Dios salvaje’ a El Canal

Salt
música

Salvador Sobral clourà la 20a edició de l’(a)phònica amb un concert gratuït

banyoles
MÚSICA

Beth Gibbons, bellesa i dolor al Primavera Sound

BARCELONA