Art

L’art de l’apropiació

El Bòlit proposa una exposició col·lectiva, amb una destacada presència de creadors gironins, per explorar diferents versions de la pràctica apropiacionista

Comissariada per Adonay Bermúdez, ‘J(e m)’accuse o la mort de l’autor’ inclou 14 artistes

Catorze artistes de diferents generacions i procedències, amb una destacada presència de creadors gironins –entre què Pere Noguera, Azahara Cerezo, Enric Farrés Duran, Tere Recarens, Francesc Ruiz Abad i Núria Güell–, s’apleguen en l’exposició col·lectiva que, aquests dies i fins al 13 d’octubre, es pot veure al Bòlit, Centre d’Art Contemporani de Girona.

Desplegada als espais del Bòlit Pou Rodó i Bòlit de Sant Nicolau, J(e m)’accuse o la mort de l’autor explora diferents versions de la pràctica apropiacionista. Un moviment que exemplifica el gust de la postmodernitat per la cultura popular amb una gran influència dels mitjans de comunicació de masses i en què el context de les obres i la seva justificació queden en un segon pla davant el protagonisme de la imatge. L’exposició, en definitiva, aplega una selecció d’obres que incideixen en l’apropiació o que són apropiacions d’altres obres, configurant un fil narratiu que connecta amb temes d’actualitat com són el feminisme, la identitat, el capitalisme, la publicitat la cultura, així com amb els sistemes d’hegemonia, adoctrinament o subversió. La tasca comissarial d’Adonay Bermúdez (Lanzarote, 1985) es fonamenta en dos pilars: d’una banda, la democratització de l’art i, de l’altra, la seva coherència amb la situació actual. Parteix de la base que l’art ha de ser un reflex de la societat i per això li interessa mostrar contemporani.

Per complementar l’exposició J(e m)’accuse o la mort de l’autor, el Bòlit ha programat una sèrie d’activitats paral·leles.

En primer lloc, una conferència a càrrec d’un dels artistes, Daniel G. Andújar, que es farà al Bòlit Pou Rodó el 19 de setembre (19 h, l’entrada és lliure). La xerrada anirà al voltant de la utopia liberal que debat si en un món sotmès a un incessant bombardeig d’imatges, d’impactes mediàtics i intromissions publicitàries de tot tipus, sorprèn com un subjecte contemporani pot arribar a sobreviure, resistir, lluitar o desertar en aquesta batalla de les imatges.

En segon lloc, per al 28 de setembre (12 h) s’ha programat un vermut i visita comentada a l’exposició de la mà del seu comissari, Adonay Bermúdez. Amb una durada aproximada d’una hora, aquest recorregut comentat analitzarà el procés creatiu, la selecció de peces i el contingut de la mateixa mostra amb l’objectiu d’acostar encara més al públic els conceptes d’apropiació i autoria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

arts escèniques

El festival Moujuïc portarà nou propostes de dansa al Castell de Montjuïc

BARCELONA
EQUIPAMENTS

El Museu Pau Casals defensa a Portugal la seva nominació com a millor museu europeu

EL VENDRELL
CULTURA

Mor l’escriptor Paul Auster, un dels grans referents de la literatura nord-americana

cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA
cinema - drama

‘Thriller’ coreà amb segell femení basat en fets reals

cinema - drama / biografia

Maria Montessori, una pedagoga revolucionària

cinema - animació / comèdia

Garfield surt de la zona de confort de gat casolà