Música

Xarim Aresté, en la intimitat

El músic de Flix va tornar al seu poble per crear tot sol una petita joia en format EP titulada ‘Mercuri’

Ara fa més o menys un any, Xarim Aresté va publicar El nus i altres mons, un disc amb divuit temes, sis dels quals instrumentals, que sumaven una hora de música: temps més que suficient per explorar terrenys inèdits en la trajectòria del sempre inquiet i coherent músic de Flix. Ara, Xarim Aresté torna amb un EP de sis cançons, Mercuri (U98 Music), que per durada i per altres factors es troba una mica a les antípodes del seu predecessor: són 22 minuts i escaig de música aparentment senzilla, entre el folk lliurepensador i el seu estimat blues (Un dia em vaig posar trist), que Aresté ha seleccionat a partir de les quatre hores de música que va gravar tot sol a Flix, confinat voluntàriament abans del confinament. Hi va anar des de Barcelona, on viu, “per trobar-me amb la meva pròpia quietud, deixant enrere l’ansietat de la ciutat”. I amb els instruments que li van cabre al cotxe va gravar el disc: guitarres acústiques i elèctriques, un contrabaix i un baix, una bateria i “un tecladet”. “Entre tot el que vaig gravar vaig triar aquestes sis cançons perquè semblaven com agermanades. Tenien molt de sentit per a mi quan les vaig fer i ara encara més”, explica Aresté.

El disc s’obre amb la lànguida i delicada Brilla per tu (“No hi ha res que il·lumini el Sol, així que brilla per tu”), presentada amb un videoclip realitzat per Miki Martínez i rodat per Gerard Quintana “ambdós en estat de confinament”.

La tònica intimista continua amb No ens en oblidem, Ha anat així, Hi ha cops que és dur i Mentrestant, cançons que conviden a un cert recolliment interior i accepten curioses relectures des de la nostra perspectiva actual, abans d’acabar amb la força tel·lúrica d’Un dia em vaig posa trist, entre esquitxos delirants de guitarra elèctrica, el tecladet i una trompeta.

Semblaria que Xarim Aresté va veure venir amb Mercuri el confinament que ens esperava. Ell no ho confirma, ni ho desmenteix, però diu: “La música et connecta amb l’animal que tens a dins, i els animals saben més coses que els humans: s’anticipen a fenòmens com els tsunamis, simplement perquè estan més a prop de la natura que nosaltres”, diu el músic, que es mostra sincerament “impressionat pel poder que té l’art”.

Aresté ho ha fet tot en aquest disc, també la portada i fins i tot el text promocional, on explica que l’ha titulat Mercuri per diverses raons, relacionades amb el déu romà com a símbol d’una saviesa que no vol dir acumulació de coneixements: “El coneixement té a veure amb el passat i la saviesa amb el futur, i surt de dins.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Crítica

Tradició, patrimoni i nova creació

art

El FAD es converteix en la Federació FAD

barcelona

Més de 90 originals aspiren al 57è Premi Bertrana de novel·la

Girona
convenció

La CatCon s’expandeix com l’Univers

vilanova i la geltrú
ROSES

La il·luminació del Castell de la Trinitat rep un primer premi en els (D)arc Awards

ROSES

L’edició integral de Kavafis, el poeta de l’amor sensual

Empúries
LLENGUA

Joan Vall: “La llengua es defensa a les urnes”

BARCELONA
cultura

Jusèp Boya, Gemma Carbó i Rosa Lluch Bramon seran els experts que assessoraran el procés per escollir el nou director del Muhba

barcelona
LLIBRES

Litterarum dedicarà la propera fira a reivindicar l’art com a teràpia

BARCELONA