Arts escèniques

També amb Jan Fabre

El cap de setmana de programadors del Temporada Alta inclou una desena de títols contemporanis i invita al debat

En el cartell, que seguiran uns 90 programadors (molts d’ells, internacionals), torna Angélica Liddell

El director del Temporada Alta, Salvador Sunyer, s’agafa a la demanda d’obrir el debat. Els 20 treballadors que van denunciar abús de poder, comportaments masclistes i assetjament laboral per part de Jan Fabre a membres de la seva companyia (en una carta publicada fa unes setmanes) convidaven a fer-hi una reflexió conjunta. Ahir hi havia inscrits 87 programadors (32 de catalans) en el cap de setmana de creació contemporània. Sunyer admet que cal que aquests creadors, que són els que roden més per Europa, surtin de sota els paraigües dels cicles per entrar en la normalitat de la programació.

Hi ha propostes tan diferents com l’espectacle de circ i poètica visual de Baró d’Evel. O la construcció d’un espectacle en què un robot comença a importunar la humanitat (Uncanny Valley, dels Rimini Protokoll). Lali Ayguadé signa una nova coreografia, Here, en una proposta en què torna a ballar i en què decideix compartir direcció i autoria amb Guillem Chatir. Ballen com si fossin elements nous d’un ecosistema creat per una cantant lírica que va individualitzant, a partir de la imposició d’unes normes, que cadascú l’interpreta de manera diferent. Diego Sinniger també reflexiona sobre les tensions entre pare i fill en la seva coreografia, que fusiona contemporània i els moviments de hip-hop que aporten emoció. Angélica Liddell presenta una mirada quasi mística de Génesis 6, 6-7, trencant l’autoprohibició d’actuar a l’Estat espanyol que es va marcar ella mateixa. El flamenc ve representat per l’actuació del Niño de Elche i pel film d’Impulso, protagonitzat per Rocío Molina.

Agnès Mateus i Quim Tarrida admetien ahir la seva contrarietat pel fet de presentar el seu muntatge sobre el feminicidi i la violència de gènere (Rebota, rebota y en tu cara explota) en el mateix programa en què apareix Jan Fabre (The generosity of Dorcas). Mateus advertia que diumenge se sumaria al col·lectiu de persones que informarien els espectadors d’aquest muntatge de la situació del controvertit director. El festival també ha optat per informar-ne en un comunicat en què apareixen les opinions dels membres de la companyia. De moment, només 6 persones han demanat que els tornin els diners de les entrades perquè no volen assistir a aquest espectacle. Macho man, de Rigola, també denuncia en un espectacle instal·lació la violència masclista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona