Còmic

Paco Roca i el secret de l’‘Unicorn’

L’ombra de la línia clara és allargada. L’herència de l’estètica, però sobretot de la narrativa dels clàssics europeus com ara Hergé, Jacobs i Bob de Moor, segueix planant en el còmic actual. Un cas evident és la darrera novel·la gràfica de Paco Roca, que, amb guió de Guillermo Corral, basant-se en fets reals, ha creat una història d’intriga i aventura que té com a fil conductor un tresor espanyol. En aquest cas no es tracta d’històries de pirates com Rackham el Roig, tot i que hi podem trobar homenatges velats a la història que va protagonitzar Tintín, sinó caçadors de tresors sense escrúpols. Una trama internacional en què també estan implicats els serveis secrets de l’Estat espanyol que donen cobertura a un espoli il·lícit d’uns vaixells enfonsats a les profunditats oceàniques. El tesoro del Cisne Negro (Astiberri) deixa en evidència la netedat de les relacions internacionals i de la política, en aquest cas en referència directa a la política espanyola, que treu tots el mèrits als protagonistes que resolen el conflicte tot atribuint-lo a la Guàrdia Civil. Tot un relat cinematogràfic en potència d’un autor de qui ja s’ha adaptat Arrugues amb gran èxit i que el pròxim divendres estrena als cinemes la versió en dibuixos animats d’un altre còmic: Memorias de un hombre en pijama, en què ell és el protagonista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona