Arts escèniques

‘El brindis’ no para

‘El brindis’, l’obra que La Gàrgola va estrenar el maig passat a La Planeta, hi torna aquest cap de setmana, abans d’anar a Barcelona

“Apostem per un teatre que parli d’històries personals i també volem fer una comèdia”

No és fàcil fer-se un lloc en el teatre professional i la jove companyia La Gàrgola Produccions Teatrals ho està aconseguint: després d’estrenar el maig passat a La Planeta el seu primer muntatge, El brindis –també la primera obra del dramaturg gironí Frank Bayer–, dirigit per Cristina Cervià, n’ha fet una quinzena de representacions per diferents punts de Catalunya, i aquest cap de setmana torna a La Planeta , on oferirà tres funcions, avui i demà a les 20.30 h i diumenge a les 18 h (12 euros), amb les entrades gairebé exhaurides per a la de dissabte. Després, l’obra farà temporada al Teatre Gaudí de Barcelona, amb una dotzena de representacions entre els dies 7 i 24 de febrer. Posteriorment, també hi ha programades funcions al Teatre de Bescanó , el 2 de març, i a La Cate de Figueres , el 30 de març. El brindis no para.

Xavier Mercadé i Iván Bustos són els dos protagonistes d’aquesta obra que mostra, “en seixanta minuts i amb un ritme molt i molt alt”, el retrobament de dos antics amics de la universitat després d’uns quants anys: Bustos dona vida a un pintor fracassat que, trencant un llarg silenci, truca al seu antic col·lega, un polític encarnat per Mercadé que està a punt de convertir-se en alcalde de la seva ciutat. “Al final és una història de xantatges. Però res no és el que sembla: quan veus un polític i un artista és fàcil crear una estructura maniqueista i pensar que el polític és el dolent i el pintor és el bo, l’idealista. Però en realitat els dos personatges són molt foscos, i quan s’acaba l’obra el públic continua preguntant-se qui és el bo i qui és el dolent, perquè les persones sempre són polièdriques”, expliquen Mercadé (Tarragona, 1986) i Bayer (Girona, 1983), que formen el nucli de La Gàrgola amb Ricard Martí, autor d’una “escenografia molt neutra però que ajuda molt l’espectador a situar-se en la història i en els diferents salts en el temps”. Tots dos destaquen també la implicació de Cristina Cervià com a “motor” d’aquest primer projecte de La Gàrgola, que ja prepara una segona obra de Bayer per a l’any vinent. “Apostem per un teatre que parli d’històries personals i també volem fer una comèdia”, afirmen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

El Bòlit de Girona dona vida i visibilitat a l’aire

Girona
Festival

Neix De Soca-rel, festival literari de la llera del Ter

Barcelona
llibres

Josep M. Quintana novel·la el desterrament de Nahmànides

Girona
arts escèniques

El festival Moujuïc portarà nou propostes de dansa al Castell de Montjuïc

BARCELONA
EQUIPAMENTS

El Museu Pau Casals defensa a Portugal la seva nominació com a millor museu europeu

EL VENDRELL
CULTURA

Mor l’escriptor Paul Auster, un dels grans referents de la literatura nord-americana

cinema

Naomi Kawase, la germana japonesa de Lluís Miñarro

Barcelona
David Verdaguer
Actor

“Les persones no som planes, som polièdriques”

Barcelona
MÚSICA

Pérez Treviño desxifra en un llibre el ‘misteri’ del pianista Josep Colom

BARCELONA