Arts escèniques

Un acord nou

Roser López Espinosa indaga sobre la relació dels membres d’un grup a ‘Trama’, al Mercat de les Flors

La coreògrafa mostra amb una dansa abstracta com els individus canvien de rol dins un grup estable

És una dansa “d’orfebreria” amb molta partitura que viatja del gest més simple (com el fet de donar-se la mà) a confiar l’altre que el subjectarà després d’una acció acrobàtica. Roser López Espinosa estrena avui i fins diumenge al Mercat de les Flors Trama. Es tracta d’una peça construïda amb un quintet“fet amb grup i sobre el grup”, defineix ella mateixa. La coreògrafa i ballarina (que ha optat per mirar-s’ho des de fora, com ja va fer a Estol) exposa els límits que ha anat posant cada intèrpret a la peça coreogràfica durant el procés.

Són cinc ballarins de forta mentalitat (Nora Baylach, Roberto Provenzano, Magí Serra, Anamaria Klajnšcek i Noé Ferey) que, durant una llarga residència, han anat confeccionant uns moviments que ensenyen un grup divers, gens uniforme, en el qual van variant els rols dins del quintet, depenent de cada escena. Per primer cop, la coreògrafa té una dramaturga (Marta Galán Sala) que l’ha ajudada a trobar els contrastos a les relacions del grup. Tot i que parteix d’un moviment abstracte, per a López Espinosa aquesta dansa té un fort component polític, perquè en la relació s’estableix un compromís dels individus, fluctuant. Per una altra banda, la peça té una forta despesa d’energia dels ballarins, per un moviment complex. A Trama, s’estableix l’equilibri entre els membres contínuament, un acord que està en contínua revisió, “com les cordes de les guitarres, que s’han d’afinar a cada moment”.

La composició musical de Marck Drillich (amb qui ja ha treballat en set produccions arreu del món) té la base dels instruments de corda. Roser López Espinosa (artista resident al Mercat de les Flors a la qual la directora Àngels Margarit ja ha avançat que vol donar l’oportunitat de produir-la i, sobretot, de poder tornar a ensenyar els seus treballs a Barcelona) practica amb l’exemple i disposa d’un equip molt estable de col·laboradors, com la il·luminadora Joana Serra, amb qui treballa des de fa tres anys; o la de vestuari, Lluna Albert, que van conèixer-se amb Lowland (2013).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona