Art

Entre el que és i no és

Una exposició al Bòlit planteja preguntes i respostes sobre què és veritablement la realitat, a través d’un recull de fotografies d’artistes de renom de tot l’Estat

‘Aparences’ té fotos, entre d’altres, de Mabel Palacín, Juan Uslé, Perejaume i Bleda & Rosa

El centre d’art contemporani Bòlit La Rambla convida l’espectador a entrar en el joc infinit entre aparença i realitat: entre coneixement superficial i coneixement profund, entre el que és i alhora no és. Ho fa a través de la selecció d’obres que aplega l’exposició Aparences, plena de grans noms de la fotografia contemporània: Bleda & Rosa, Cristina de Middel, Carmela García, Ferran Garcia Sevilla, Chema Madoz, Isabel Muñoz, Mabel Palacín, Perejaume, Mònica Planes i Juan Uslé. L’exposició, que es va inaugurar dissabte, es pot visitar a la sala Fidel Aguilar fins al 15 de setembre.

Aparences, un recull de fotografies de la col·lecció Banc de Sabadell, ofereix alhora preguntes i respostes sobre què és veritablement la realitat: què és aparent i què és real. Per exemple, entre altres, l’obra que serveix d’imatge de l’exposició, realitzada per Isabel Muñoz (Barcelona, 1951), forma part de la sèrie Mevlevi (2008), sobre les cerimònies de dansa i meditació turques, és una aproximació al cos com a aproximació a l’estudi de l’ésser humà.

En un altre àmbit, Chema Madoz indaga sobre les trampes de la visió i recorre a la ironia i al sentit de l’humor, fent ús del blanc i negre amb l’abstracta Sense títol. Mentre Cristina de Middel, s’endinsa a explorar amb The journey les formes de representació de l’espiritualitat africana, després de treballar com a fotògrafa humanitària i iniciar el seu treball d’investigació sobre l’ambigua relació entre la fotografia i la veritat. 180º In the City. Finestres 10 pertany al projecte presentat per Mabel Palacín (Barcelona, 1965) a la Biennal de Venècia de l’any 2011 i mostra un edifici convertit en un bloc d’habitatges mitjançant l’attrezzo artificiós de tot allò que apareix rere els finestrals, amb tota mena de detalls i d’històries íntimes a mig explicar.

Girona, present

Si hi ha una obra destacada –i inèdita a Girona– inspirada en fets històrics de la ciutat i en paisatges locals, aquesta és la de Bleda & Rosa, que no podien vincular-se més a la ciutat on s’exposa la mostra amb la seva proposta titulada IV Girona (2011), una obra que forma part d’un treball en què es reflexiona sobre les revolucions dels segles XVIII i XIX que van posar fi a l’Antic Règim a Europa, en aquest cas el setge de 1809. El seu treball consisteix a fotografiar espais i llocs amb una forta càrrega simbòlica, confrontant i posant en diàleg diferents elements inscrits en la història que ens permeten activar, des del present i a través de noves lectures o narratives.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic