Cinema

11

“Sense estrenes, no obrim

La falta de l’oferta ha fet minvar el nombre d’espectadors a les sales i, abans de l’ordre de tancar-los, cinemes com ara l’Albéniz ja van decidir abaixar persiane

s

Els cinemes Albéniz de Girona les han vist de tots colors. L’antic teatre, obert l’11 d’abril del 1923, és un dels referents en el sector cinematogràfic i un dels pocs cinemes, reconvertit fa temps en multicinema, dotat dels equipaments més moderns, que encara aguanta en un nucli urbà (deixant de banda Barcelona, els multicinema se situen majoritàriament a les àrees perifèriques).

L’històric cinema va anunciar el mateix dia que s’implementava el toc de queda –ara fa just una setmana– que tancava fins al 31 de gener, sense esperar que l’enduriment de les mesures decretades pel govern de la Generalitat per contenir la pandèmia obligués a tancar totes les sales de projecció de Catalunya, com ha estat finalment el cas, des de divendres.

“El temps ens ha donat la raó i els números no surten. La mesura és una manera d’aixoplugar-nos per mirar de sortir-nos-en i reobrir quan torni a haver-hi estrenes destacades i continuades.” Aquest és, segons Josep Maria Pallàs, el programador d’aquest cinema i d’altres del territori, el problema principal. Creu que fins que no hi hagi un pla d’estrenes amb films de l’estil Wonderwoman 84 o Crocs no es repuntarà. Encara tot és imprevisible, perquè no ho saben ni les majors si acabaran estrenant-la als EUA “i si no ho fan allà, molt menys aquí”, indica. Pallàs no creu que el problema sigui tant l’streaming i que Disney estreni directament a la seva plataforma les seves produccions, perquè tampoc l’acumulació de títols ho permet i no hi hauria prou dates l’any que ve per estrenar-les.

Sobre la pèrdua de l’hàbit tampoc pateix tant, recorda que quan va sorgir la moda del vídeo domèstic tothom es quedava a casa, però al final sempre hi ha un retorn a les sales fosques. Té clar que aquesta crisi, “la més bèstia mai viscuda”, no només afecta el seu sector, però també no s’està de criticar amb duresa que la “desunió” els ha perjudicat. “Bé que la restauració ho ha fet, de queixar-se i reclamar ajudes al govern.” Tampoc la desunió del govern estatal se’n salva, perquè no entén que cada comunitat autònoma vagi pel seu compte quant a prendre mesures, amb els consegüents greuges comparatius que sorgeixen; però tampoc el d’aquí, el català, que està “clarament dividit i tot és un desori”.

I tornant als números. Segons una consultora, la setmana passada es va tancar amb 210.000 espectadors a tot l’Estat. Un milió menys que l’any passat en les mateixes dates. “Ha perdut la restauració un 85% de la seva recaptació? Això sí, el seu és un problema d’estat”, rebla Pallàs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

novetat editorial

Josep Maria Sebastian: “Tots els crims són de proximitat... per a algú segur”

campdevànol
música

La cantant kurda Aynur Dogan encapçala el FIMPT de Vilanova i la Geltrú

vilanova i la geltrú
MÚSICA

La periodista empordanesa Georgina Arnau debuta en la música com Genna amb ‘El pacte’

castelló d'E.
art

El ‘Bestiari’ de Carlos Casas porta a Venècia sons i imatges d’onze parcs naturals catalans

venècia
Crítica

Quant n’hem d’aprendre!

música

Cala Vento guanya amb ‘Casa Linda’ els Premis Min al millor disc de rock i al millor disc de l’any

torroella / figueres
guardó

Raimon rebrà el Premi Prat de la Riba 2024 de l'IEC la diada de Sant Jordi

barcelona
Cultura

Mor Feliu Trujillo, prestigiós ceramista artístic d’Esparreguera

TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA