In-Edit per a Júlia
El festival In-Edit ha premiat ‘Sempre dijous’, el retrat que Joan Porcel ha fet de Júlia Colom, com a millor documental nacional
‘All I can say’, una mirada molt personal sobre el ‘grunge’, és el millor film internacional
El festival de documental musical In-Edit , que demà tancarà la seva edició 100% en línia, va fer públic ahir el seu palmarès, encapçalat per dos films: All I can say , una crua reflexió sobre la fama i l’escena grunge dels noranta, realitzada per Danny Clinch, Taryn Gould i Colleen Hennessy a partir del videodiari personal de Shannon Hoon (1967-1995), cantant de Blind Melon, ha rebut el premi al millor documental internacional, i Sempre dijous, el retrat que Joan Porcel ha fet de la jove cantant mallorquina Júlia Colom, el guardó al millor documental nacional.
A més, el jurat internacional ha atorgat també dues mencions especials a Dark city beneath the beat, de TT The Artist, “pel seu vívid i inusual retrat d’una comunitat negra modelada per l’especial escena de club de Baltimore”, i Faith & Branko, de Catherine Harte, sobre la intensa relació personal i creativa entre l’anglesa Faith Elliott i el gitano serbi Branko Ristic.
El premi al millor curt documental musical de talent jove s’ha concedit a Tardes con Satán, d’Oan Hostench –peça d’avançament del projecte Gernika no existe (2018-2022)–, sobre com el duo Carne de Satán volta per Barcelona i s’enfronta “al carrer, al vici i al fet de ser punk després dels quaranta”. Mig centenar de documentals han participat en aquesta edició de l’In-Edit.