Art

Mig segle, ara ‘Recuites’

Narcís Costa exposa obres refetes que han marcat la seva trajectòria, a Girona

El vell i el nou. Poques vegades aquests dos conceptes s’intercalen, es combinen i es fusionen com a Recuites, una exposició amb la qual l’escultor rosinc Narcís Costa fa un repàs al bagatge de mig segle d’art i ofici treballant amb fusta. Fa cinquanta anys que s’hi dedica, des que el 1972 va inaugurar la seva primera exposició a la galeria La Gàbia de Girona, ja desapareguda, tot sorgit de l’Escola Eina de Barcelona. Quan li van proposar de fer una exposició antològica o una retrospectiva de la seva trajectòria va preferir fer quelcom nou. A partir del vell.

És així com neix Recuites, una exposició que s’ha inaugurat a la Fundació Valvi de Girona dins del cicle Exposicions de Maduresa, on recull vint-i-cinc peces noves reinterpretades a partir de la peça o la idea original de cada sèrie que ha fet durant aquest últim mig segle. Com explica el comissari de la mostra, Enric Tubert, la proposta “mira cap endavant, explora les possibilitats de l’escultura mural i ho fa tenint molt presents els referents dels quals parteix. El resultat és un conjunt de vint-i-cinc peces que tenen l’aire d’empremta d’un volum ja explorat en algun moment d’aquests cinquanta anys de feina. Són volums als quals l’artista torna de bell nou i, en fer-ho, ens demostra que són uns altres”.

Narcís Costa, que prové de família de fusters –a Girona els seus pares en tenien una de les més antigues– homenatja un ofici que coneix a la perfecció; el comportament de la fusta en funció del tipus d’arbre del qual prové o segons els usos anteriors que hagi tingut. “Les seves observacions sobre la textura, les marques del temps, el comportament de les vetes... tenen un nivell de precisió tècnica sorprenent, però a la vegada tenen una dimensió altament poètica que ens atrapa”, descriu Tubert.

Explica el mateix artista que al principi de la seva carrera treballava amb ferro i fusta i que ha estat en les dues últimes sèries que ho ha fet exclusivament amb fusta “tallada i modelada a trossos segons la meva conveniència”. Sèries titulades Caixes i cubs, Abecedari, Nusos, Falques i tascons, Embolcalls, Plecs, Camins, Laberints, Escales que no menen enlloc, Intros... leitmotivs que li han servit d’estímul i marc per on autoregir-se, diu Narcís Costa, per explorar conceptes diversos i, sobretot, aprofundir en el domini dels materials i les peces que treballa. Alguna, tot just acabada fa tres setmanes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona
música

El Festivalot torna a la Devesa, després de passar pels barris

girona
art

Un Degas a Todocolección per 926 euros

barcelona
TEATRE

El Lliure de Gràcia debat íntimament sobre el feixisme a ‘Retrat de l’artista mort’

BARCELONA
LLETRES

Rosa Regàs desgrana sense tabús la seva vida en el llibre ‘Un llegat’

LLOFRIU
música

Buhos, Els Amics de les Arts, Mishima i Ambauka, al Festival Inspira

ripoll

El fiTM presenta un cartell amb un ampli ventall estilístic

LA BISBAL D’EMPORDÀ