Cultura popular

Els secrets de la faràndula històrica d’Olot

Una exposició en mostra el procés de construcció a la Sala Oberta

La Sala Oberta del Museu de la Garrotxa d’Olot mostra una rèplica de la gegantessa que va crear Celestí Devesa el 1889 i que Iu Pasqual va modificar l’any 1915, obra de Sergi Plana i el vestit, de Carles Soler. És l’exemple més paradigmàtic de l’exposició Del taller al carrer. La faràndula olotina, que s’inaugura avui i que inclourà també amb la presentació del llibre La Faràndula de la Garrotxa. Gegants.

Els comissaris, el mateix Plana i Adán Perea, proposen una mostra de les peces històriques, sobretot de les relacionades amb els tallers d’imatgeria religiosa. I és que han posat l’accent en el procés de construcció de les figures i de les seves rèpliques. L’exposició, que es podrà visitar fins al 15 d’agost, es complementa amb diverses sessions per aprendre les coreografies dels nans, cavallets i gegants, visites guiades i una jornada sobre l’evolució del procés constructiu de les peces i com veuen els olotins la faràndula.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La Fira Modernista reviu la vida al voltant de la indústria tèxtil

TERRASSA
música, teatre i humor

Joel Díaz obre avui el festival Límbic a Santa Coloma de Gramenet

santa coloma de gramenet
LLIBRES
LLIBRES

Les setenes jornades Transversal se sumen al centenari de la mort d’Àngel Guimerà

el vendrell

L'art català desaparegut

Barcelona

Veu arrossegada del carrer

Barcelona
Ryûsuke Hamaguchi
Director de cinema

“Cada generació deixa els problemes per a la següent”

Barcelona
Ferran Palau
El músic de Collbató presenta disc i curtmetratge

“Sense idees boges, el país, culturalment, no avançaria”

Barcelona
Art

Patricio Reig indaga a La Mercè en la dialèctica de la mirada

Girona
Crítica

Passió per l’òpera