Art

El Bòlit s’endinsa en els oracles de l’era artificial a ‘Biennal 2064’

El Bòlit inaugura demà (19 h) l’exposició Biennal 2064, fruit d’una recerca al voltant de l’art en l’era de la intel·ligència artificial de Roc Albalat, Clara Boj i Diego Díaz, María Cañas, el col·lectiu Estampa, Núria Giménez Lorang, Jorge Luis Marzo, Júlia Montilla, Àngela Novo, Roc Parés i Arturo Fito Rodríguez. L’exposició, a les seus de la Rambla i el Pou Rodó, ha estat coproduïda amb la Virreina de Barcelona i el Centre de Cultura del Carme de València, on viatjarà entre la tardor i el 2023. Biennal 2064 parteix del supòsit que, quan el futur és predictible, es descarta del present tot allò que no el fa possible i, al mateix temps, el passat es rememora només en relació amb aquesta predicció. En lloc de plantejar una mena de distòpia, aquest sistema de coneixement té lloc avui mateix i convida a pensar quin lloc ocupa la memòria “en un règim de dades revolucionari en què les imatges dipositàries de la vida s’han fet vidents i diuen coses que no sabem”, apunten els comissaris, que adverteixen que “tot allò que la cultura hegemònica descarta sovint ha acabat sent més rellevant que tot el que passa sota el focus principal”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les setenes jornades Transversal se sumen al centenari de la mort d’Àngel Guimerà

el vendrell

L'art català desaparegut

Barcelona

Veu arrossegada del carrer

Barcelona
Ryûsuke Hamaguchi
Director de cinema

“Cada generació deixa els problemes per a la següent”

Barcelona
Ferran Palau
El músic de Collbató presenta disc i curtmetratge

“Sense idees boges, el país, culturalment, no avançaria”

Barcelona
Art

Patricio Reig indaga a La Mercè en la dialèctica de la mirada

Girona
Crítica

Passió per l’òpera

Crítica

L’humanisme que defensa la naturalesa

“Vosaltres, els catalans”