Art

Nova bretolada contra la ‘Imploració’ de Fidel Aguilar

L’escultura de la Cort Reial de Girona ja va ser objecte d’una altra agressió el 1997, quan uns desconeguts la van robar i la van deixar abandonada a Montilivi

L’escultura Imploració, una de les que més identifiquen el treball delicat de l’artista gironí Fidel Aguilar (1894-1917), va aparèixer dissabte a la nit tacada amb un esprai vermell que li assenyala els mugrons i el pubis i li desdibuixa la cara. L’escultura, col·locada l’any 1996 a la Cort Reial de Girona, arrambada a una de les columnes de les Voltes d’en Rosés, és una reproducció fosa en bronze de l’estatueta original de fang que es conserva al Museu d’Història de la Ciutat, i una de les més conegudes de Fidel Aguilar per la comercialització que n’ha fet des dels anys vint l’empresa de ceràmica Can Marcó de Quart.

Aquesta no és la primera vegada que uns desaprensius es rabegen contra la peça. Quan no feia ni un any que havia estat instal·lada, uns desconeguts la van robar de matinada, el novembre de 1997, amb una determinació es diria que escandalosa, perquè els devia caldre més que la borratxera d’una nit de festa per endur-se una obra que pesava prop de cent quilos. El ressò que va tenir el “segrest” va fer que l’autor o autors, que mai han estat identificats, acabessin desprenent-se de l’escultura, que van abandonar al cap de dos dies prop de l’estadi de Montilivi en un estat acceptable: només presentava una rascada al cap.

L’obra de Fidel Aguilar, un dels artistes més estimats del noucentisme gironí, ha estat objecte d’altres agressions. La reproducció d’una altra escultura seva, la Sulamita, que va ser col·locada al parc de la Devesa el 1930 a iniciativa del col·lectiu Amics de les Arts i inaugurada per Carles Rahola, també va desaparèixer, i no va ser restituïda fins molts anys després per una altra còpia.

La imatge d’Imploració ultratjada amb pintura vermella va circular des d’ahir al vespre per les xarxes, on va suscitar comentaris malhumorats sobre el “masclisme”de la intervenció i la “imbecil·litat” dels seus autors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cultura

Mor Albert S. Ruddy, productor d’‘El Padrí’

ARTS EN VIU

El TNC aposta per la Sala Gran amb el musical ‘Ànima’, amb 24 intèrprets

BARCELONA
Cultura

Més de 5.500 fòssils de la col·lecció d’un metge del Pallars al museu de la Conca de Dellà

Isona

El Teatre Municipal acomiada la temporada

GIRONA

La Fira Argillà d’Argentona sorprèn amb el cartell de Mariscal

Argentona
música

La Fireluche publica un disc gravat en directe a La Planeta fa 20 anys

girona
art

La Plataforma Pro Seleccions Esportives Catalanes diposita obres d’art al MNAC

barcelona
Joan Colomo
El músic de Sant Celoni publica ‘Tecno-realista’

“Em calia cantar contra Elon Musk i el tecno-optimisme”

Barcelona
art

L’equip de comissàries de ‘Miró-Picasso’ i el crític d’art Eudald Camps, Premis GAC

barcelona