Cinema

Crítica

cinema

Flaixos de memòria

Després del sol, sempre hi pot haver empremtes als cossos que s’hi exposen, encara que es protegeixin amb una crema. Després de tota experiència, hi pot haver un record, sovint incert, confús, si no és que resta amagat en l’oblit fins que, de sobte, pot revelar-se com un llampec. Una memòria que muda amb el temps. Quan entrava en l’adolescència, divorciats els seus progenitors, Charlotte Wells va passar amb el pare unes vacances d’estiu en un resort a Turquia: un d’aquells complexos turístics en què els residents passen l’estona a la piscina i tenen tota mena d’entreteniments. Passats vint anys, en la seva opera prima, la directora anglesa s’inspira en aquelles vacances per construir una ficció amb la imaginació creadora que transforma la memòria.

Des del punt de vista adult de Sophie (nom de l’alter ego de Charlotte Wells, que apareix de manera tan fugaç com significativa en les imatges del film), s’evoca la figura del pare, un home de qui es va percebent la fragilitat enigmàtica entremig de les mostres d’afecte a la filla: no respon a una pregunta sobre la pròpia infantesa que Sophie li fa mentre el filma amb una càmera de vídeo, llança una escopinada al mirall que el reflecteix, s’entristeix i s’entotsola. Els records d’aquells dies, a vegades, es tradueixen en imatges fugisseres, estroboscòpiques, entrevistes: flaixos de la memòria fragmentària. Una bella pel·lícula que, cap al final, té una escena memorable: un pare i una filla ballen Under pressure, en què Bowie i Mercury canten allò que “si l’amor t’importa, cuidaràs les persones en la frontera de la nit”. Però, tot i l’amor que cura, la foscor a vegades les engoleix.

Aftersun
Director: Charlotte Wells. Int.: Paul Mescal, Francesca Corio
Gran Bretanya, 2022


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Arquitectura

Clara Crous i d’Harquitectes, Premi Arquitectures ex aequo del COAC 2024

Girona
GIRONA

La penya flamenca La Gerundina clou amb una festa la celebració del seu 10è aniversari

girona
TEATRE

Cultura incentiva l’impuls d’un mercat estratègic de teatres de sala

BARCELONA
Cultura

El Museu Morera de Lleida obre al públic l’espai on conserva i restaura obres d’art

Lleida
música

El 2n Festival de Jazz omplirà de ‘swing’ Matadepera aquest cap de setmana

matadepera
GIRONA

Miquel Muñoz guanya el Premi Joves Fotògraf(e)s de l’INSPAI

GIRONA
MÚSICA

Antònia Font, Tomeu Penya i Juligan DJ faran “una festa” a Sons del Món

roses

L’origen fosc i intrigant del Degas de Todocolección

Barcelona
Richard Linklater
Director de cinema

“L’art conformista és avorrit i segurament ni tan sols és art”

Barcelona