Música

Crònica

Beatles Weekend

Els Beatles d’abans dels Beatles

L’any 1963, quan The Beatles van enregistrar per a Parlophone el seu primer LP, Please, please me, van evocar el so de les sessions als clubs Casbah i Cavern de Liverpool, on van realitzar-hi més de tres-cents concerts abans i després de l’estada a Hamburg. En aquells directes, Pete Best –fill de la propietària del Casbah– tocava la bateria. El músic, però, va ser acomiadat de la banda i substituït per Ringo Starr. Alguns biògrafs diuen que va ser apartat per la gelosia de Paul McCarney i altres perquè era un bateria discret. Pete Best va viure amb tràgica frustració l’ èxit posterior de la banda. Va abandonar la bateria, va treballar de flequer i va ser funcionari de l’Estat britànic. Pete Best té actualment 81 anys i porta vint anys tocant amb la seva banda temes de l’època del Casbah i el Cavern. Arran de l’edició de l’Anthology i de la recuperació de vells enregistraments inèdits de The Beatles va convertir-se en milionari. Va crear la seva banda i ara toca arreu del món com el cinquè Beatle. Best va tocar dissabte al Beatles Weekend, on va mostrar al Molinet de l’Estartit que va tenir un temps efímer de glòria. El repertori del seu directe se centra en peces de 1962 i 1963, com si amb elles volgués demostrar que hi va haver una banda en la qual Lennon/McCartney van fer les primeres composicions, amb l’skiffle i el rock and roll dels cinquanta com a base de tot el que vindria després. Best va obrir el concert amb Rock & Roll Music –un tema de Chuck Berry popularitzat després per la banda– i va tancar-lo amb Twist and Shout, gravat primer per The Top Notes. Al llarg d’hora i mitja, la formació composta per dues guitarres, un baix i dues bateries –Pete Best i el seu germanastre, Roag– va treure de l’oblit algunes peces fonamentals com Cry for a shadow, instrumental de quan la banda s’anomenava The Beat Brothers i tocava amb Tony Sheridan. Del temps d’Hamburg també va sonar la versió de la cançó popular escocesa My Bonnie. El so Beatle va esclatar amb temes pioners com P.S. I Love you, Like dreamers do, I saw her standing there i lògicament Love me do. Entre les versions va haver-hi Roll over Beethoven, de Chuck Berry; Please Mr. Postman, de The Marvelettes, i Lucille i Kansas City, de Little Richard. Best només va sortir un moment al centre de l’escenari per reivindicar la seva denominació d’origen i els fans de certa edat que omplien les grades van acomiadar-se satisfets d’haver vist en directe el Beatle que mai va poder ser.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Safont
Periodista i escriptor

“Els polítics tenen pànic de semblar massa intel·lectuals”

Barcelona
festival

Un segon maig amb la força de la paraula

barcelona
la crònica

Tyets: gran victòria i nou disc per al 2025

GIRONA
saló

Comic Barcelona tanca portes amb més de 110.000 visitants

barcelona
Necrològica

Mor l’actor Bernard Hill, el capità del ‘Titanic’ i el rei Théoden de Rohan

barcelona
Xavier Aliaga
Novel·lista

“Necessito passar-ho bé quan escric, provar coses”

Barcelona
LA CRÒNICA

Rebobinar és de nostàlgics

SANT GREGORI
Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona