Arts escèniques

TEATRE

La Fènix impulsa noves autories amb residències d’artistes

La Sala Fènix, una valenta sala del Raval que acaba de superar la primera dècada d’història, ha arrencat la temporada amb El llibre d’Ester, de la primera companyia que ha acollit com a resident (amb una petita ajuda a la producció). El text de Marcos Xalabarder és dirigit per Alba Teixidó i interpretat per Anna Tamayo, una actriu que ja havia presentat anteriorment a la sala els seus dos monòlegs: Cándida i 200.000 dones. L’altra companyia resident del curs la formen Triana Doce, Mireia Rey i Rosa Nicolás, i representarà Dónde reírla (del 3 al 28 d’abril).

La Sala Fènix, que forma part del col·lectiu de teatres On el Teatre Batega, manté la seva campanya de públic per a adolescents del barri (Teenfriday) i incrementa la seva època d’internacionalització d’espectacles: Dopaland, d’Eu Manzanares, estrenat just fa un any, té programades actuacions a Colòmbia, Cantàbria, el País Basc, València i estarà a l’Off de La Villarroel aquest curs.

La Fènix manté les seves cinc línies de programació –cicles memòria històrica, crítica social, feminismes, antiracisme i salut mental– en la tria dels 15 espectacles de la temporada, vuit dels quals són estrenes. D’entre els títols, destaca la coproducció amb Suika de Volver a Madryn, de l’argentí Rodrigo Cuesta, dirigit per Alba Florejachs, amb Adrián de Núñez, Felipe Cabezas i Miquel Malirach (del 22 de novembre al 17 de desembre). La temporada s’allarga fins a l’abril. El maig es reserva per reprogramar els espectacles de més assistència del curs, i el juny es destina a tallers i finals de curs. Tornen artistes habituals com Silvia Albert Sopale (Parad de pararme, del 24 de gener a l’11 de febrer) o Ángela Palacios (Gracias por todo, del 10 al 21 de gener). Com a peces reclam es pot trobar La muda (una autoficció sobre l’abús sexual infantil), del 4 al 22 d’octubre; L’enterrador, de Gerard Vázquez, en ressò de postguerra (del 25 al 29 d’octubre); Molotov, una peça de denúncia de la repressió franquista (de l’1 al 4 de novembre); El holocausto de las flores (del 19 al 30 de desembre), una reflexió sobre l’amor romàntic, o El alimento de las moscas, d’Eusebio Calonge (autor de La Zaranda), amb Arnau Martín (de Teatre de l’Enjòlit).

A El llibre d’Ester, en cartell fins al 24 de setembre, Tamayo transforma el seu carretó de neteja en una mena de castellet de titelles, que va transformant fins a esdevenir una mena de minicapella amb llums íntimes. Abans d’arribar a una comunió juganera hi ha un joc constant perquè el públic vagi afegint-se al ritual que proposa l’Ester del muntatge. L’aquelarre podria sonar sectari, però és ben festiu.L’equip directiu ha renovat el carnet Amics de la Fènix, que permetrà descomptes, invitacions a prèvies, assajos oberts i accés a material audiovisual i invitacions a esdeveniments exclusius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.