Cinema

audiovisual

Els cinemes recuperen el 19% de la taquilla

‘Barbie’ i ‘Super Mario Bros’ impulsen la recaptació del 2023, però segueix un 20% per sota del 2019

Les plataformes perden abonats i un 44% dels usuaris reconeix que pirateja continguts

Diversos èxits de Hollywood, entre els quals destaquen Barbie i Super Mario Bros.: La pel·lícula, han fet augmentar la taquilla dels cinemes estatals del 2023 en un 19%, a falta de dues setmanes per tancar l’any. A pesar d’aquesta pujada, les xifres es mantenen un 20% per sota de la mitjana dels cinc anys previs a la pandèmia (2015-2019), segons dades de la consultora Comscore Movies Spain a les quals ha tingut accés l’agència Efe. Les dades també apunten que el nombre d’usuaris de les plataformes de continguts audiovisuals ha disminuït i que torna l’amenaça de la pirateria.

Barbie, un fenomen arreu del món, ocupa el primer lloc a Espanya amb uns ingressos de 33,5 milions d’euros, seguida de Super Mario Bros.: La pel·lícula (27,4 milions), Avatar: el sentit de l’aigua (24,2 milions el 2023), Oppenheimer (20,7 milions) i Fast & furious X (12,9 milions). Completen la llista dels deu títols amb més recaptació, per aquest ordre: Elemental, Megalodon 2: la fosa, Campeonex –l’única espanyola de la llista–, Indiana Jones i el dial del destí i La sirenita. El cinema estatal tenia a finals de novembre un 15% de la quota de mercat, que podria augmentar en acabar l’any amb l’èxit d’Ocho apellidos marroquís.

L’augment de les tarifes de subscripció i la inclusió de publicitat han tingut un impacte important en les plataformes, que van registrar 4,4 milions de baixes en l’últim trimestre, segons dades de la tercera onada del baròmetre trimestral de Barlovento, publicat a finals de novembre. El nombre d’usuaris de plataformes d’streaming se situa en 29 milions (el 77,6% del mercat). Prime Video supera aquest any Netflix pel que fa a la nombre d’usuaris (53%), però si es compta el temps de visionat, Netflix manté el seu lideratge.

El Baròmetre OTT de GECA, un informe trimestral sobre les audiències de les plataformes publicat a principis de desembre, assenyala que la pirateria és un fenomen a l’alça: el 44,3% dels usuaris declaren utilitzar aquests mètodes, enfront del 33,3% de maig de 2021. Aquesta pujada ha anat paral·lela a l’augment dels preus de les plataformes de vídeo sota demanda i és més important entre els joves: el 75% dels usuaris de 18 a 24 anys reconeixen consumir contingut piratejat, davant de només el 26% dels usuaris de més de 55 anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona