Cultura

Crítica

clàssica

Integral

Ens hem de remuntar en el temps per recordar una integral a Barcelona de les sonates per a violí i piano de Beethoven i és el que ara han fet el concertino de l'orquestra del Liceu i professor del Conservatori del Liceu Kai Gleusteen i la seva dona, l'exquisida pianista Catherinne Ordronneau, també professora del conservatori. Aquest notable esforç que comporta tocar les 10 sonates de Beethoven en vuit dies l'han rodat ja en una gira pel Canadà i els Estats Units i ara l'ofereixen, com una oportunitat, al públic barceloní.

A part de la sessió que comentem, es va fer una el 8 d'abril passat i n'hi ha prevista una per demà mateix, dimarts 12 d'abril.

La sessió va ser excel·lent. Amb un domini tècnic absolut, diríem que va ser una exposició més discursiva que alambinada, més narrativa que profunda. Un Gleusteen impecable va brillar al costat d'un piano que revelava que l'Ordronneau havia estat una bona deixeble de Monique Deschaussées, especialista a donar colors diversos a l'instrument. Catherinne concertava amb un to auster, mat, que recordava sense imitar-ho el fortepiano amb què Beethoven componia. En els moments que tocava sola el so es clarificava i brillava més.

Del repertori recordarem especialment l'emoció transparent de l'Andante con moto, de la Sonata núm. 1; la facècia de l'Andante scherzoso de la núm. 4 i, després d'un adagio dolgut, l'exuberant lluminositat del Scherzo: Allegro de la núm. 7.

Kai Gleusteen i Catherine Ordronneau
Auditori del Conservatori del Liceu Barcelona, 4 d'abril


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.